اخبار استان ها

رفع مشکل حجاب مستلزم نگاه مقتدرانه، مهربانانه و کریمانه است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در نطق میان دستور هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت شب‌های قدر و حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: امیدواریم این همدلی‌ها در جهان اسلام زمینه‌ساز برپایی تمدن نوین اسلامی و برچیده شدن نظام‌های سلطه در جهان باشد.

وی افزود: در حالی که مهمترین تکیه‌گاه همبستگی کشورهای اسلامی به ماهیت تمدن غنی و ساختار اعتقادی آن‌ها مربوط است، پروژه غربی‌سازی جهان با رهبری آمریکا در حال گسترش است، اما یکی از مهمترین مزیت‌های جوامع اسلامی، منابع فرهنگی و معنوی آن‌ها است که با جهانی شدن مقابله می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از آنجایی که رقابت میان بازیگران جهانی اقتصادی و فرهنگی است، جهانی شدن موجب سلطه‌گری غرب در جوامع اسلامی شده است و در این میان، دختران و زنان مسلمان کشور ما آماج این هدف قرار گرفته‌اند و با نام فریبای مدرنیته، دختران پرورش یافته در فرهنگ شیعی را با رنگین کمان خرده فرهنگ‌های غربی به سمت خود فرو برده و با شعار آزادی به اسارتی نوین می‌برد.

وی با بیان اینکه جامعه ما مدت‌ها است که به سمت مدرنیته پیش می‌رود اما مدرنیته‌ای که پایه‌های آن را غرب ریخته است، افزود: تکیه بر علوم تجربی به عنوان ابزار معرفتی به‌رغم اینکه آثاری در پیشرفت صنعت داشته، منحصر شدن به آن سبب جدایی از نیازهای فرا مادی و معنوی بشر شده است، افزود: این راهبرد، تمدن غرب را با چالش‌های عمیق نظری و عملی مواجه کرده و در برخی موارد به بن بست‌های آشکار برخورد کرده است که خود نیز به آن معترف هستند و برای رهایی از آن به عقب برگشته‌اند. لغو قانون حق سقط جنین توسط دیوان عالی آمریکا نمونه این بن بست‌است.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های تمدن هر جامعه نهاد مقدس خانواده است که این مدرنیته آن را تخریب کرده و این افسارگسیختگی با استفاده از تکنولوژی صرف، زنگ خطر نیاز به معنویت را حتی در ذهن برخی دانشمندان غربی به صدا درآورده است.

مکتب اسلام طلایه‌دار تمدن نوین اسلامی است

کلاهدوزان با بیان اینکه مکتب اسلام به عنوان غنی‌ترین مکتب، طلایه‌دار تمدن نوین اسلامی است، گفت: سبک زندگی اسلامی می‌تواند نسخه نجات‌بخش انسان در بحران هویتی باشد، البته نفوذ فرهنگ غرب در سایه بی‌توجهی بعضی دولت‌ها به کشورهای اسلامی صورت گرفته است که ایران نیز از آن بی بهره نبوده و هر بار این فرهنگ به گونه‌ای ایرانیان را تحت تهاجم قرار داده است که جدیدترین نفوذ آن مربوط به مسئله حجاب است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با کشف حجاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ارکان حاکمیت باید در کنار مردم به رفع این مسئله بپردازد، البته حل این مشکل مستلزم نگاه همه جانبه، مقتدرانه، مهربانانه و کریمانه است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راهکارهای پیشنهادی برای حل این مسئله گفت: نسل نوجوان و جوان ما نیازمند گفت‌وگو است و روش‌های مادرانه و کریمانه برای تبیین حجاب به صورت عقلانی مهم است که اندیشمندان به این جهاد تبیین باید مبادرت کنند؛ در این میان نیز برخی عامدانه و سازمان یافته با سلاح کشف حجاب به مبارزه با جمهوری اسلامی می‌پردازند که باید با آن‌ها برخورد شود.

وی اظهار کرد: نکته دیگر توجه به جلوگیری از واردات لباس‌های ارزان، بدون هویت، نامناسب و توجه به لباس‌های هویتی با کیفیت زیبا و الگوهای مناسب پوششی است.

کلاهدوزان با اشاره به نقش مهم نهاد خانواده و مدرسه در تبیین حجاب گفت: جامعه‌ای که قرآن در آن حاکم است جامعه عاطفه است، خانواده نیز درس مهربانی می‌دهد و خانواده و مدرسه در کنار هم می‌تواند زن متناسب با الگوی سوم بسازد.

وی خاطرنشان کرد: همدلی مردم و مسئولان برای ارائه راهکارهای خلاقانه جهت مقابله با این مشکل نیز از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا