اخبار استان ها

لزوم ایجاد تغییرات در زیربنای شهری بندرعباس برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیدمحمدرضا موسوی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: طرح جامع گردشگری طی سنوات گذشته در شهرداری این شهر مطرح شد که امسال باید با ساختار بهتر دنبال شود.

وی با بیان اینکه از شهردار و مجموعه شهرداری تقاضا دارم با توجه به اینکه موضوع مطالعات ساحلی و بافت تاریخی شهری از تکالیف شهرداری است، توجه لازم به پیگیری این موضوعات را داشته باشند و کار را پیش ببرند، افزود: در بندرعباس مجموعه شهر خلاق را داریم و ایجاد مجموعه گردشگری شهری را باید طبق قانون و تکلیف، در سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری دنبال کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر لزوم توجه به بافت تاریخی شهر با همکاری سازمان میراث فرهنگی شهرداری تصریح کرد: در سنوات گذشته طبق قانون، شهرداری مکلف بود با همکاری مجموعه میراث فرهنگی اقداماتی را برای بافت تاریخی انجام دهد اما این اقدامات در بندرعباس آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بندرعباس در خط ساحلی قرار دارد باید توسعه شهری آن بر پایه احداث مراکز خرید شهری شکل گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکی از گلایه‌هایی که در حوزه گردشگری به‌ویژه گردشگری ساحلی وجود دارد، مجوزهای شناوری است که با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی سازمان میراث فرهنگی برای تغییر نوع شناورها، باید با نگاه استانی با مشکلات برخورد شود.

وی ادامه داد: بندرعباس تا تبدیل شدن به مقصد گردشگری فاصله دارد و بیشتر شبیه مسیر عبور برای رسیدن به جزایر است، لذا اگر قرار باشد به عنوان مقصد اصلی مورد توجه قرار گیرد، باید تغییراتی در زیربنای شهری آن انجام دهیم که لازمه آن همکاری بین دستگاهی است.

موسوی در پایان خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خاطرنشان کرد: ظرفیت برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی را در سه ماهه دوم سال داریم زیرا بندرعباس شهری خلاق با ظرفیت بالا در زمینه صنایع دستی است و چنانچه قرار به برنامه‌ریزی در این حوزه باشد، شهرداری باید همکاری‌های لازم را با شورای اسلامی شهر داشته باشد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا