اقتصادی

از دانش‌بنیان‌ها حمایت می‌کنیم – سرمایه گستران

میلاد امینی در گفتگویی، در تشریح نقش دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: در این زمینه، دانش‌بنیان‌های خلاق در زمینه فراهم شدن اقامت ارزان و زیارت آسان از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: دانش‌بنیان‌های توانمند می‌توانند در کیفی‌سازی و کیفیت‌بخشی به واحدهای مسکونی، واحدهای اقامتی و بهداشتی و درمانی نقش‌آفرینی کنند. کیفی‌سازی ساخت‌وساز اطراف حرم‌های مطهر نقش مستقیمی در اقامت راحت و زیارت آسان مشتاقان ائمه اطهار در شهرهای کشور دارد.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه‌وشهرسازی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش، کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق تأثیر زیادی دارند و مقام معظم رهبری بر اهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

امینی به نقش استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: اشتغال‌زایی، ایجاد و افزایش شفافیت و مصرف بهینه منابع، سه ویژگی اساسی و ذاتی استارت‌آپ است. با بهره‌گیری از استارت‌آپ می‌توان با مطالعه و نیازسنجی این امکان را به سازندگان داد تا ضمن تولید کالا یا مسکنی متناسب با نیاز مراکز خدمات‌رسان با موقعیت‌های مناسب و درست بنا کنند.

وی با اشاره به تدوین بسته‌های حمایتی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری عام‌المنفعه در اطراف حرم‌های مطهر گفت: بر این اساس هر پروژه عام‌المنفعه در اطراف حرم‌ها از جمله زائرسراها و اماکن اقامتی ارزان قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می‌شود.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه‌وشهرسازی افزود: برای حمایت از سازندگان تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن پروژه‌ای که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد «ال سی داخلی» تعریف شده است.

امینی گفت: همچنین به ازای جذب هر خیر برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عام‌المنفعه مبلغ ۳۷۰ میلیون تسهیلات با کارمزد دو درصد از طریق بانک رسالت به پروژه تعلق می‌گیرد. حمایت از احداث پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله زائرسراهای پیرامون حرم‌های مطهر براساس دستور مقام معظم مبنی بر فراهم کردن زمینه زیارت آسان مردم انجام می‌گیرد.

وی افزود: حمایت از پروژه‌های زیربنایی ویژه زائران و مجاوران در اطراف حرم‌های مطهر از جمله سیاست راهبردی صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر است.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا