اخبار صنعت، معدن و تجارت

بدهکاری ۴ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خودروسازی به صنعت بیمه

به گزارش سرمایه گستران، مجید مشعلچی امروز _سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری به میزبانی بیمه مرکزی اظهار کرد: صنعت خودروسازی بابت حق بیمه‌های شخص ثالث دریافتی از خریداران خودرو و نپرداختن آن به شرکت‌های بیمه به این صنعت به میزان چهار هزار میلیارد تومان بدهکار است و بارها گفته‌ایم صنعت خودرو با پول مردم که در دست آن‌هاست هیچ‌وقت جان نمی‌گیرد.

وی افزود: بدهکار بزرگ بعدی بنیاد شهید است که حدود یک‌هزار میلیارد تومان از سال ۹۵ به بیمه ایران بدهکار است و تورم‌های پیاپی در این سال‌ها ارزش این رقم را به شدت کاهش داده است.

سخنگوی بیمه مرکزی ادامه داد: بخشی از بدهی خودروسازان به صنعت بیمه مربوط به بیمه‌نامه‌های شخص ثالث ۱۴۰۱ بخشی مربوط به ۱۴۰۰ و قسمتی مربوط به سال‌های ۹۸ و ۹۹ است، اما تورم‌های ایجاد شده ارزش این بدهی را مرتب کاهش می‌دهد.

وی همچنین درمورد رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه گفت: قطعاً رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه امسال نیز براساس میزان فروش شرکت‌ها و شاخص‌هایی مانند توانگری مالی آن‌ها انجام می‌شود، البته برخی معتقدند کارهای رتبه‌بندی باید توسط شرکت‌های خصوصی انجام شود، اما رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه یک کار ضروری است که باید انجام شود.

مشعلچی، درباره بیمه خودروهای لوکس یا غیرمتعارف گفت: درصدد هستیم از قیمت‌گذاری خودروهای لوکس خودداری کرده و از همان ارزشی که سازمان امور مالیاتی به عنوان نرخ خودروهای لوکس برای دریافت مالیات اعلام می‌کند، در صنعت بیمه استفاده کنیم.

وی درمورد نرخ‌گذاری دولتی و دستوری و رتبه‌بندی شرکت‌ها گفت: بحث رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه و بیمه‌گذاران براساس میزان فروش بیمه‌نامه انجام می‌شود. درباره نرخ‌گذاری و آزادسازی تعرفه‌های بیمه‌ای هم نباید نگاه صفر و یک داشته باشیم تا مردم متضرر شوند. سهم بیمه‌های درمان از ۱۶ درصد به حدود ۲۶ تا ۲۷ درصد افزایش یافته است. باید قیمتی پایه برای خدمات بیمه درمان توسط شرکت‌ها ارائه شود که این نرخ‌های پایه توسط سه کارشناس برآورد خسارت می‌شود و رقابت بر سر خدمات از آن نرخ پایه شروع شود.

حق‌وردی گفت: در همه کشورهای دنیا رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه‌ای توسط شرکت‌های تخصصی رتبه‌بندی انجام می‌شود و نهاد ناظر رأسا به رتبه‌بندی شرکت‌ها نمی‌پردازد.

منبع: فارس

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا