پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آغاز اجرای طرح آموزش سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: سبک زندگی هر فرد برمبنای هدف آن فرد از زندگی مشخص می‌شود، همچنین طبق آیه ۵۶ سوره ذاریات، اساساً هدف از آفرینش انسان، عبادت خداست یعنی این‌که به طور کلی سبک زندگی اسلامی، عبودیت است و این عبودیت طبق فرمایش امام صادق )ع) بر چهار اصل برخورد با خدا، برخورد با خود، برخورد با خلق و برخورد با دنیا، استوار است.

وی در ادامه افزود: همچنین همواره یکی از مهم ترین دغدغه های امروز مقام معظم رهبری(دامت برکات) رفع آسیب های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در کشور است در همین راستا نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با هدف ترویج زندگی به سبک اسلامی با محوریت بقاع متبرکه شاخص و تبدیل امامزادگان عظیم الشان به قطب های فرهنگی این طرح را در به صورت آزمایشی در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان، امامزاده محسن(ع) و مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان آغاز کرده است و این طرح به زودی نیز در جوار آستان مقدس امامزاده میر احمد(ع) کاشان نیز آغاز می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در قالب این طرح دوره هایی با موضوعات مهارت های فردی، فرزند پروری، ازدواج و همسرداری با همکاری و مشارکت ۲۰ مربی خواهر به صورت رایگان برای خانواده ها در جال اجرا است..

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اضافه کرد: کلیه مربیان از بین طلاب حوزه علمیه خواهران برای اجرای این طرح انتخاب شده اند و همه آنان به شهر مقدس قم اعزام شده و پس از گذراندن دوره های تخصصی مدرک مربی گری برای اجرای این طرح را از سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت کرده اند.

وی خاطر نشان شد: این طرح از اواسط دی ماه سال جاری به صورت رسمی در جوار بقاع متبرکه نامبرده آغاز شده است و برای نظارت برنحوی اجرای این طرح و بررسی نقاط ضعف و قوت کلاس ها نیز چندین بار از کلاس ها بازدید شده و نحوی اجرای دوره ها ارزیابی مقدماتی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: که افراد علاقمند برای شرکت در کلاس های این دوره آموزشی می توانند به امامزادگان مذکور مراجعه و ثبت نام نمایند و  از مزایای طرح بهرمند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری عنوان کرد: کلیه افرادی که در این دوره شرکت می کنند پس از شرکت در آزمون نهایی و کسب حد نصاب نمره برای آنان گواهی پایان دوره از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه صادر می شود.

وی در ادامه استقبال از این طرح را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: باتوجه به مسائل اجتماعی و روز جامعه این دوره نیازسنجی و اجرا می شود و به همین دلیل نیز موفقیت این طرح بسیار زیاد ارزیابی می شود و تاکنون نیز خانواده های زیادی از کلاس های ان طرح استقبال کرده اند و پیش بینی می شود که این روند همچنان ادامه داشته باشد و برگزاری این کلاس ها در راستای رفع مشکلات خانواده ها در اموری همچون همسرداری و فرزند پروری بسیار موثر و اثربخش باشد.

**پوشش ۵۰۰ نفر در طرح هرزائر یک حامی امامزاده احمد(ع) نطنز

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: در مدت اجرای سه سال طرح هر زائر یک حامی دانش آموز یتیم و کودکان سرطانی در امامزاده احمد(ع) نطنز ۵۰۰ نفر دانش آموز از این طرح بهرمند شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: طرح هرزائر یک حامی دانش آموز یتیم با هدف تبدیل این امامزاده عظیم الشان به قطب فرهنگی و همچنین حمایت از دانش آموزان بی سرپرست و کودکان سرطانی و با کمک خیرین نیکوکار با محوریت آستان مقدس امامزاده احمد(ع) نطنز در مدت سه سال مداوم در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر در حال اجرا است.

وی افزود: در گذشته این طرح به صورت مقطعی و در مناسبت های مختلف با کمک مبلغین در قالب یک غرفه در جوار حرم مطهر این امامزاده اجرا می شد که با پیگیری ها مستمر اعضای هیئت امنا این امامزاده برای اجرای این واحدی مجزا در جوار آستان مقدس این امامزاده در نظر گرفته شد و این مرکز به صورت دائم راه اندازی شد تا هرزائری که به این امامزاده مراجعه می کند با این فعالیت آشنا شود و در صورت تمایل در طرح شرکت نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز خاطر نشان شد: در مدت اجرای این طرح تاکنون ۵۰۰ دانش آموز یتیم و کودک سرطانی که از نظر مالی مشکل دارند شناسایی شده و با کمک خیرین هرماه مبلغی در حدود ۵۰۰ هزار ریال به حساب آنان واریز می شود که در طول ماه حدود ۳۰ میلیون تومان پول از محل کمک های خیرین به حساب کودکان واریز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری بیان کرد: این طرح بدون کمک های دولتی و ارگان ها و فقط توسط خیرین اجرا می شود و امیدواریم که با کمک بیشتر خیرین و نیکوکاران هم بتوانیم تعداد بیشتری از افراد نیازمند را تحت پوشش این طرح قرار دهیم و هم اینکه مبالغ بیشتری به حساب آنان واریز کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: آستان امامزاده احمد (علیه السلام) در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، ۷ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز به فاصله کوتاهی از جاده آسفالته مرکز شهر بادرود، دهستان کرکس، شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای  واقع شده است.

**ضرورت افزایش وقف در امور قرآنی

مشاور مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: وقف موجب ماندگاری نام نیک و خیرات برای انسان است و هزینه کردن برای معجره جاوید الهی قطعا باید در اولویت باشد.

مراسم افتتاح مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم رضوانشهر روز شنبه ۳۰ دی ماه با حضور مشاور مدیر کل و رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسئولان شهرستان و مردم رضوانشهر در حسینیه شهدای رضوانشهر برگزار شد که در این مراسم سعید حسینی با بیان اینکه مسئولان اداره اوقاف به عنوان امانت دار باید به نیت واقف عمل کنند، گفت: وقف تا سال های بسیاری موجب ماندگاری نام نیک و خیرات برای انسان خواهد شد و هزینه کردن برای معجره جاوید الهی قطعا باید در اولویت بیشتری قرار گیرد.
وی ضمن تاکید برای جذب جوانان و انس آن ها با قرآن کریم، خاطرنشان شد: همگانی کردن حفظ قرآن کریم نیازمند راه اندازی نهضتی عظیم همانند نهضت پیاده روی اربعین است تا مردم از هر قشر و هر سنی به این سمت روی آورند.
مشاور مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان حفظ قرآن کریم را ضامن سعادتمندی نوجوانان دانست و افزود: هیچ کار فرهنگی مناسب تر از کار قرآنی نیست و تقویت مراکز قرآنی حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان و مردم را می طلبد.

سعید حسینی با اشاره به  اینکه جایگاه استان اصفهان از نظر تعداد موقوفات در پنج رتبه برتر کشوری قرار دارد، اظهار کرد: آمار بالای وقف در استان اصفهان جای تقدیر دارد اما تعداد اندکی از موقوفات مرتبط با امور قرآنی هستند.

**واقف نیک اندیشی اصفهانی دوقطعه زمین خود را وقف برمسجد امیرالمومنین اصفهان کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: واقف نیک اندیش اصفهانی دو قطعه زمین خود را به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را وقف کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: واقف دور اندیش رمضان عباسی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان سومین وقف جدید سال جاری را که در این اداره به وقوع پیوسته را به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: این واقف نیک اندیش دو قطعه زمین زراعی خود را به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و ۱۳۶۰ متر مربع به همراه آب آن زمین ها را که در محله کلمه خواران اصفهان واقع شده اند را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفات در راستای تامین هزینه های مسجد و حسینیه امیرالمومنین واقع در خیابان مشتاق دوم روبروی پل شهید چمران واقع در محله کلمه خواران صرف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا