اخبار استان ها

رویداد ملی «برای ایران» در اصفهان به پایان رسید

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، کارگاه ملی «برای ایران» که از روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۵۰ هنرمند گرافیست آغاز به کارکرده بود، به کارخود پایان داد.

در مراسم اختتامیه که با حضور تمامی هنرمندان حاضر در این کارگاه و اساتید هنرمند و همچنین مسئولین حوزه هنری کشور و حوزه هنری اصفهان برگزار شد، مجتبی مجلسی مدیرهنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان گفت: اینکه ما اینقدر طراح گرافیست پای کار داریم که می آیند و به ایران و انقلاب ادای دین می کنند جای بسی افتخار دارد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور هنرمندان جوان و با تجربه در کنار یکدیگر در این کارگاه ملی سه روزه خاطرنشان کرد: یکی از بهترین اتفاقاتی که می تواند در زمینه هنری بیافتد این است که هنرمندان از نسل های مختلف در کناریکدیگر به تولید اثر بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد در حوزه هنری استان اصفهان و گردهم‌آیی گروه های مختلف هنری از شهرهای مختلف ایران افزود: وظیفه هنرمندان این است که با اتحاد با یکدیگر در مقابل دشمنی که تلاش در نابودی ایران دارد مقابله کنند.

آثار برگزیده در این دوره در اکران‌های شهری استفاده خواهد شد و همچنین این آثار در نمایشگاهی مجزا نیز به نمایش درخواهند آمد.

گفتنی است، این کارگاه سه روزه با حضور هنرمندان گرافیست، تصویرساز و کارتونیست از استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، قم، البرز، خوزستان، فارس، اردبیل، قزوین، تبریز، کرمان، چهارمحال و بختیاری،هرمزگان و… برگزار شد.

در این رویداد گروه های مختلف هنری مانند گروه هنری طلوع از تبریز،گروه هنری ترنج از یزد، مجمع طراحان بیت از شیراز، خانه طراحان سیستان و بلوچستان، مجمع پاک نگار از خوزستان، مجمع طراحان آفتاب از هرمزگان و… حضور داشتند و در این رویداد ملی هنرمندان دهه هشتاد و نسل‌های قبل در کناریکدیگر به طراحی پوستر و تصویرسازی با محورهای موضوعی (ایران در آستانه فردا، آشوب، علیه پیشرفت، دیکتاتورهای خیابانی، زن، بردگی، غربگرایی، چادرهای افراشته) پرداختند.

یکی از نقاط قوت این کارگاه حضور و راهنمایی اساتید بنام کشوری مانند مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محمدرضا دوست‌محمدی به عنوان استاد راهنما بود، همچنین حضور ده تن از اساتید گرافیک اصفهان و شهرهای دیگر مانند محمدجوادمیری، سیدرضامیری، علی حیاتی، صابرشیخ رضایی، مجتبی مجلسی، حمیدرضاکشاورزی، حامد مغروری، حسینی، رزاقی و… برای طراحان جوان انگیزه بخش بود.

یکی از نکات قابل توجه این کارگاه نیز حضور بانوان گرافیست به عنوان استاد مربی و شرکت کننده در این رویداد ملی بود.

بررسی مسائل روز و به ویژه اهمیت گرافیک در بیان درست این مطالب و روحیه بخشی و ایجاد انگیزه و امید برای مردم از اهداف اصلی این کارگاه سه روزه بود که توانست با تولید آثار گرافیکی و تصویرسازی به این مهم دست یابد.

در این مراسم از رضاغریبی هنرمند گرافیست، برای تلاش مستمر و صبورانه در دبیرخانه نهضت مردمی پوستر انقلاب تقدیر به عمل آمد و عکس گروهی شرکت کنندگان در این رویداد توسط سید محمد شجاعی طباطبایی و مسعود نجابتی رونمایی شد.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا