اقتصاد کلان

مهار تورم وابسته به رشد تولید در جامعه است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر دوشنبه در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: ما در شرایط فعلی در یک جنگ ترکیبی تمام عیار با دشمن هستیم ولی محور اصلی تقابل استکبار جهانی با انقلاب اسلامی موضوعات اقتصادی و معیشتی است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال نو در حرم رضوی بر ایجاد تحول به معنای مثبت آن تأکید کردند که باید مد نظر ما نیز قرار گیرد.

قناعت با تأکید بر اینکه تحول در جامعه با حرف و شعار و یک جا نشستن به دست نمی‌آید، افزود: ایجاد تحول با رعایت الزاماتی چون داشتن اعتماد به نفس، داشتن روحیه انقلابی و جهادی، کار و تلاش مستمر و … حاصل می‌شود.

وی درباره انتظارات و اولویت‌های مدیران در خراسان جنوبی بیان کرد: حضور مدیران خراسان جنوبی در تهران برای پیگیری امور استان و حل مشکلات باید جدی گرفته شود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بیشتر مشکلات ما در امور اقتصادی است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی خود در حرم رضوی برخی نقاط ضعف کشور در اقتصاد را برشمردند که یکی از آنها وابستگی به درآمدهای نفتی است.

قناعت در زمینه شعار سال نیز اظهار کرد: مهار تورم وابسته به افزایش تولید و افزایش تولید نیز بستگی به باز شدن پای مردم در امور اقتصادی دارد.

وی با تأکید بر فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در خراسان جنوبی و افزایش بهره وری یادآور شد: در حوزه اقتصادی باید افق‌های بالا را ببینیم تا شاهد رشد اقتصادی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در دستگاه‌های دولتی هزینه‌ها را کاهش دهند، افزود: در سال ۱۴۰۱ در حوزه زیر ساختی خراسان جنوبی اقدامات خوبی چون جشن پایان گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی، پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور، بهبود وضعیت زیرساختی و… رخ داد.

قناعت یادآور شد: مردمی سازی یک کار تشریفاتی نیست بلکه برای رسیدن به موفقیت باید در همه امور مردم را پای کار بیاوریم.

استاندار خراسان جنوبی را بهشت معادن کشور نامید و با ذکر این نکته که احیای معادن همچنان از موضوعات اصلی و کلیدی ماست، گفت: علاوه بر معادن و کشاورزی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری داریم که کمتر به آن پرداخته شده که از برنامه‌ها و اولویت‌های ما در سال آینده خواهد بود.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا