تکنولوژی

تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم تحت پوشش شبکه‌های پرسرعت

جواد غلام‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در این استان، اظهار کرد: علاوه بر تمام شهرهای استان شامل قم، کهک، دستجرد، جعفرآباد، قنوات و سلفچگان، در مناطقی مانند شهرک صنعتی و منطقه اقتصادی ویژه سلفچگان نیز امکان ارائه خدمات بر بستر فیبرنوری مقدور است و در مجموع ۳۴۱۷۶۴ خانوار تحت پوشش خدمات فیبرنوری طبق تعریف مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات یعنی شعاع ۳۰۰ متری هستند و ۱۹۳۲۵ مشترک سرویس گیرنده فیبر می‌باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، ادامه داد: توسعه فیبر بلوار پیامبر اعظم (ص) یعنی مسیر حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران و توسعه شبکه دسترسی در مناطق باقی مانده شهر قم و سایر شهرهای استان و از طرفی پیگیری تسهیل شرایط ارائه خدمات بر بستر فیبرنوری و همچنین کمک به توسعه کسب و کارها و سکوهای نرم افزاری و … برای استفاده از این خدمات فراهم شده است.

وی، تاکید کرد: شبکه فیبرنوری توسط شرکت مخابرات ایران در استان قم و سایر شهرها ایجاد شده است و گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شاتل فعلاً در شهر قم اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

غلام‌پور، درخصوص توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری در این استان، گفت: توسعه کسب و کارها و سکوهای نرم افزاری نیازمند دسترسی به سرعت های بالاتر برای تسهیل شرایط زندگی هموطنان عزیز است که منجر به ضرورت توسعه شبکه های دسترسی فیبرنوری خواهد شد و الزام ساختمان های جدید الاحداث به در نظر گرفتن شبکه فیبر در داخل ساختمان ها همچون سایر تأسیسات از قبیل شبکه برق، تلفن ثابت و … از جمله پیشنهادات ما در جهت توسعه شبکه فیبرنوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم بیان کرد: ما برای توسعه شبکه فیبرنوری در استان قم نیاز به همکاری بیشتر شهرداری ها برای تسریع در ایجاد شبکه و نصب تجهیزات مربوطه داریم و با توجه به هزینه‌های مودم و … و از طرفی احساس نیاز کمتر عموم مردم به سرعت های خیلی بالاتر، برنامه ریزی برای کاهش هزینه های تمام شده مشترکان ضروری است.

غلام‌پور پیرامون اقدامات استان قم در راستای اجرای پروژه USO (توسعه ارتباطات روستایی) به سیتنا اعلام کرد: هم اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم تحت پوشش شبکه های پرسرعت سیار قرار گرفته است و بالغ بر ۸۷ درصد به شبکه های پرسرعت ثابت دسترسی دارند، البته در تعدادی از روستاها نیاز به توسعه شبکه ثابت ضروری است.

وی، در پایان اشاره کرد: برای افزایش کیفیت و سرعت دسترسی به شبکه اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، تأمین پهنای باند مناسب در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که اتصال ۱۷ ایستگاه ارتباطی روستایی به فیبرنوری صورت پذیرفت.

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا