اخبار استان ها

حضور دو هیئت تجاری چینی و پاکستانی در استان، رهاورد نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه بیستم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای گذشته دو هیئت تجاری از کشورهای چین و پاکستان به خراسان جنوبی سفر کردند تا با ظرفیت‌های استان از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: صحبت‌های مقدماتی با این دو هیئت در محل غرفه استان در نمایشگاه اکسپو زده شده و به حضور در استان ترغیب شدند، از این رو این سفر در ادامه مذاکرات اولیه در اکسپو انجام شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، گردشگری، صنایع دستی و کشاورزی بی‌نظیر استان گفت: آشنایی بیشتر با این ظرفیت‌ها از نزدیک، از اهداف سفر این دو هیئت تجاری بود.

وی با اشاره به بازدید هیئت تجاری چین از واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ادامه داد: این هیئت تجاری برای سرمایه‌گذاری در زمینه طیور و قیر و نیز بهره‌برداری از پتانسیل دانشگاه‌های استان اعلام آمادگی کرده است.

جعفری با اشاره به توانمندی‌های بالفعل هیئت تجاری پاکستانی در زمینه معدن، اظهار داشت: این سرمایه‌گذار توانمند برای خرید کانی‌های استان به ویژه بنتونیت اعلام آمادگی کرده است اما پیشنهاد ویژه ما به این هیئت، احداث کارخانه فرآوری کانی‌های معدنی در منطقه ویژه بود.

وی گفت: نتایج مذاکرات صورت گرفته با این دو هیئت، به زودی به استان ابلاغ تا وارد فاز اجرا شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: نقش نمایندگی وزارت خارجه در استان را در سفر این دو هیئت بسیار مؤثر خواند.

وی تأکید کرد: نمایندگی وزارت خارجه در استان می‌تواند حلقه رابط ما با کشورهای دنیا باشد.

جعفری از آمادگی حوزه اقتصادی استان برای همکاری با نمایندگی وزارت خارجه در جلب سرمایه‌گذار خارجی و توسعه ارتباطات بین‌المللی خراسان‌جنوبی با اقصی نقاط دنیا خبر داد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا