پیشخوانشهر و جامعه

از اجرای پروژ های عمرانی تا کارگاه آموزشی برای اعضا هیئت امنا بقاع متبرکه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ،حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: از اول سال ۹۵ تا کنون جهت توسعه و مرمت مسجد و مقبره حجت الاسلام(ره) گلپایگان توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان پروژه های عمرانی زیادی برای این اماکن متبرکه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: مرمت و بازسازی خانه عالم مسجد حجت الاسلام، نماسازی صحن و مقبره حجت الاسلام(ره)، نماسازی مسجد حجت الاسلام، مرمت داخل مسجد حجت الاسلام و ساخت و نصب درب های ورودی جدید برای مسجد حجت الاسلام از جمله پروژه هایی هستند که در طول سال جاری با اعتباری بالغ بر ۵۹۰ میلیون ریال برای توسعه و عمران این اماکن متبرکه انجام شده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد:همچنین ۹۶۰ میلیون ریال نیز در طول سال جاری تا کنون جهت تامین مخارج جاری و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن متبرکه هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در ادامه افزود: کلیه این هزینه های انجام شده از محل موقوفات میرزا یحیی خان که برای تامین مخارج جاری و برنامه های فرهنگی در این اماکن متبرکه وقف شده است هزینه شده که در واقع اداره اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی این موقوفات اجرای نیت امینانه واقف نیک اندیش را انجام داده است.

** افتتاح پروژه های عمرانی امامزاده مشعل بن علی(ع) فریدونشهر در دهه فجر

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های عمرانی امامزاده مشعل بن علی(ع) فریدونشهر در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری می رسند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: روند ساخت و ساز غرفه های تجاری و زائرسراهای امامزاده مشعل بن علی(ع) شهرستان فریدونشهر همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: چهار باب واحد تجاری و سه سوئیت و مهامنسرا در زمینی به ابعاد ۳۰۰ متر مربع برای این امامزاده عظیم الشان در دست ساخت قرار دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن در ادامه بیان کرد: ساخت غرفه های تجاری و زائرسراهای امامزاده مشعل بن علی(ع) شهرستان فریدونشهر از سال گذشته شروع شده و به دلیل کمبود اعتبارات این اداره با همکاری هیئت امنا، نذورات امامزاده و کمک های خیرین تا کنون توانسته است این پروژه ها را به پیش ببرد که برای اجرای آن ها ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و جهت اتمام آن ها نیز ۱ میلیارد ریال دیگر اعتبار مورد نیاز می باشد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز پروژه های مذبور در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه ها در جوار این امامزاده جلیل القدر در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های گردشگری منطقه جهت جذب گردشگران مذهبی در این امامزاده واجب التکریم در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه گفت: این بقعه متبرکه به امامزاده مشعل بن علی(علیه السلام) معروف می باشد و آستان امامزاده مشعل بن علی (علیه السلام) در شهرستان فریدونشهر، بخش مرکزی، شهر فریدونشهر واقع شده است.

**برگزاری جشن بزرگ میلاد در امامزاده شاه سلیمان(ع) مبارکه

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: همزمان با میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمدابن عبدالله(ص) و امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری مراسم

جشنی در آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان(ع) شهر دیزیچه برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمدابن عبدالله(ص) و امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب جعفری مراسم جشنی در آستان مقدس امامزاده شاه سلیمان(ع) شهر دیزیچه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم با همکاری واحد بسیج خواهران شهر دیزیچه، هیئت مدافعان آستان مقدس امامزاده سلیمان(ع)،  واحد خواهران ستاد نماز جمعه و مرکز بهزیستی و توانبخشی شهدای دیزیچه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در ادامه گفت: نسب این امامزاده به روایت معتمدین و علما با هفت نسل به امام سجاد (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده شاه سلیمان (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، شهر دیزیچه، خیابان شهدا واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا