اخبار استان ها

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم

پیام جوادیان در گفتگویی در قم، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم جانمایی شد.

وی با اشاره به نصب المان خورشید نما در ورودی‌های شهر، افزود: این المان به صورت هوشمند و بر اساس تقویم عمل می‌کنند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: نورپردازی میادین اصلی شهر همچون نورپردازی خیابان صفائیه، خیابان امام خمینی (ره) و خیابان انقلاب، نورپردازی دامنه کوه خضر و کوه دوبرادران از پروژه‌های شاخص نورپردازی در سال ۱۴۰۲ است.

جوادیان با تاکید بر اینکه بسیاری از المان‌های شهری که مردم همواره آن را مطالبه می‌کردند طی سال ۱۴۰۲ تحقق پیدا کرد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰۰ المان در مکان‌های مختلف جانمایی شده است.

وی تاکید کرد: بیش از ۶۰ المان با مضامین ماه رمضان و بیش از ۶۰ المان با مضامین عید نوروز تحت یک جشنواره با عنوان «شهرنگار» با حضور ۷۰۰ هنرمند از سراسر کشور با اولویت هنرمندان بومی قم طراحی و در کمیته داوران انتخاب شد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: از شاخص‌ترین پروژه‌های نورپردازی شهری در سال گذشته که در کل کشور بی نظیر محسوب می‌شود، انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم (ص) به طول ۷۵۰۰ متر بود که با بیش از ۲۰ هزار متر اقلام نورپردازی و جدیدترین روش‌ها انجام گرفت.

جوادیان مقابله با مظاهر نازیبایی در شهر را یکی دیگر از کارکردهای سازمان سیما و منظر شهرداری دانست و تاکید کرد: بعضی از تابلوها صنوف و دیگر المان‌هایی که در شهر وجود داشت، شرایط مناسبی نداشت که در قالب پروژه حذف زوائد بصری اقدام به جمع‌آوری این المان‌ها یا تابلوها شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا