اخبار مناطق آزادو ویژه

برگزاری آیین پیش راه اندازی “آزمایشِی” پایانه جدید فرودگاه کیش

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از کیش : سعید پورزادی صبح شنبه دوازدهم فروردین در آیین پیش راه اندازی پایانه جدید فرودگاه کیش ضمن عرض تسلیت وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) و گرامی داشت روز جمهوری اسلامی ایران، گفت: بر اساس پروتکل های موجود برای آزمایش و راه اندازی مجموعه پایانه جدید فرودگاه؛ امروز پرواز ۶ و ۲۵ دقیقه هواپیمایی کیش از تهران در این ترمینال به زمین نشست.

پورزادی اظهار داشت: مجموعه فضای فرودگاهی و پایانه های فرودگاهی در زمینی به مساحت حدود ۹۰۰ هکتار در طرح جامع پیش بینی شده است و ترمینال جدید با زیر بنای ۴۹ هزار متر مربع؛ امروز مراحل آزمایشی و بهره برداری به میمنت این روز فرخنده انجام شد.

وی با اشاره به این که در هفته های بعدی میزبان مسافران پروازهای ورودی و حتی خروجی نیز در این پایانه خواهیم بود، افزود: بر اساس نمودارهای تکمیلی و فرایندهای ظرفیت پذیرش مسافر که پیش بینی شده است با ادامه پرواز ها و طی مراحل آزمایشی و نیز اخذ مجوزات لازم از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ان شالله در ماه های آینده این پروژه ملی که حاصل زحمات و تلاش مهندسین و متخصصان و شرکت های تخصصی و دانش بنیان کشور می باشد توسط یکی از مقامات کشوری به مرحله افتتاح رسمی خواهد رسید.

سعید پورزادی با بیان این که بخش های ابنیه این پایانه کاملا تکمیل شده و نیازمند یک سری آزمایش ها می باشد، خاطر نشان کرد: حال حاضر در این پروژه تاسیسات مکانیکال و مجموعه الکتریکال راه اندازی شده است و بخش های دیگر که مربوط به پروازهای خروجی هستند در هفته های آینده آزمایش و راه اندازی آنها انجام خواهد شد.

پورزادی با بیان این که ترمینال جدید فرودگاه یکی از ظرفیت های زیرساختی و پر اهمیت کشور می باشد و می توانیم در ماه های آتی به طور کامل این فرودگاه را به مرحله بهره برداری صد در صدی برسانیم، افزود: بر اساس ظرفیت پذیرش تعریف شده در طرح جامع فرودگاه کیش حدود شش میلیون مسافر در سال است و این ظرفیت را در طول سال ان شالله خواهیم داشت.

به گفته پورزادی یکی از الزمات جهت بهره برداری کامل، انجام مقدمات و آزمایش های مربوطه و بر اساس ظرفیت پذیرش مسافر می باشد.

شایان ذکر است مسافران پرواز هواپیمایی کیش صبح امروز با بهره مندی از انتقال بار هوشمند و پل های تلسکوپی که مسافر به طور مستقیم از هواپیما به سالن اصلی هدایت می شوند که این مهم تاثیر بسزایی در تسریع روند خدمات فرودگاهی دارد ابراز ر ضایت داشتند.

۴۶

منبع خبر : خبرآنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا