اخبار استان ها

۶۶۴ نفر در سوانح رانندگی جان باختند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار سیدتیمور حسینی امروز _شنبه یازدهم فروردین_ در حاشیه بازدید از راه‌های استان گیلان و بررسی وضعیت بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی با اشاره به اینکه یکی از مراحل مهم طرح نوروزی پلیس مدیریت بازگشت مسافران است، اظهار کرد: فرآیند بازگشت مسافران به کلان شهرها تقریباً در همه محورهای مواصلاتی به ویژه تهران از روز گذشته آغاز شده است.

وی با تاکید بر مدیریت مناسب بازگشت سفرهای نوروزی، افزود: مدیریت نکردن بازگشت مسافران با توجه به ظرفیت محدود محورهای مواصلاتی حتماً مشکلاتی در زمینه تهدیدات و مدیریت ترافیک برای پلیس ایجاد خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای محورهایی که نیازمند محدودیت ترافیکی هستند مانند چالوس، هراز و احتمالاً در همین آزادراه رشت – قزوین در زمان پیک ترافیک و قطعه هشت کیلومتری جدید مسیر شمال به جنوب انجام خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: ایجاد محدودیت‌های ترافیکی برای این است که مردم کمترین معطلی و درگیری را در دهانه ورودی به شهر رودبار داشته باشند.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی در همه استان‌ها و محورهای منتهی به کلان شهرها از قبل با تمهیدات خاص اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: همه تلاش ما این است ضمن روان‌سازی ترافیک بتوانیم با ایمنی لازم و آسودگی خاطر و اجتناب از هرگونه حادثه و سانحه تعطیلات نوروزی را به پایان برسانیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به حجم ورود مسافران به استان‌های شمالی کشور، گفت: در مجموع تا امروز آخرین جمع‌بندی حکایت از ورود بیش از ۴۲۰ میلیون تردد در سطح محور مواصلاتی کشور دارد که بیشترین حضور مسافران مربوط به سه استان گیلان، مازندران و خراسان رضوی بوده است.

حسینی با بیان اینکه تا این لحظه با کاهش دو درصدی تردد نسبت به سال قبل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی در برخی از استان‌ها، از مردم درخواست شد تا سفرهای غیر ضروری در مقاطع اعلام شده به استان‌های مورد نظر خودداری کنند.

وی با اشاره به افتتاح قطعه هشت کیلومتری آزادراه تهران شمال اضافه کرد: همه دستگاه‌ها و متولیان امر در تلاش هستند تا با اتمام پروژه‌ای راه‌سازی، ایمنی و تسهیل در عبور و مرور شهروندان فراهم شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی پلیس تا امروز ۶۶۴ نفر از هموطنان در اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار رسمی جان‌باختگان حوادث ترافیکی طی چند روز آینده توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام خواهد شد و امید است که بتوانیم نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را شاهد باشیم.

حسینی ابراز امیدواری کرد که با تلاش همه دستگاه‌های مربوطه و همکاری مردم شاهد کاهش سوانح، جان‌باختگان، مصدومان و مجروحان و آسیب‌های ناشی از تصادف باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا