اخبار استان ها

۵۸ درصد مساحت کردستان زیر پوشش طرح تحول زمین شناسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در مراسم اختتامیه طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در پهنه دیواندره کردستان، اظهار کرد: در راستای نهضت اکتشاف مواد معدنی در سطح کشور، طرح تحول سه جانبه در کردستان نیز با عنوان پرواز ژئوفیزیک، سال گذشته آغاز و امسال به پایان رسید.

وی افزود: کردستان به عنوان دومین استان کشور این طرح را اجرایی کرد و بر اساس آن یک بلوک ۱۵ هزار و ۶۲۵ کیلومترمربعی مورد مطالعه قرار گرفت و برای نقشه برداری آن ۵۲ هزار کیلومتر مربع پرواز ژئوفیزیک انجام شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: پرواز ژئوفیزیک هوایی ۵۸ درصد مساحت استان را زیر پوشش قرار داد و نتایج کمی و کیفی مطلوبی از آن به دست آمد.

خلیقی با اشاره به اینکه مواد معدنی همچون آهن، طلا، مس، سرب و منگنز در نتیجه این طرح در استان کشف شده است، ادامه داد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم تلاش خواهیم کرد به رشد هشت درصدی در حوزه معدن دست یابیم.

وی اضافه کرد: تولید اطلاعات زیرساخت برای اکتشاف ذخایر پنهان و افزایش چهار برابری دقت و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه معدن از جمله برنامه‌ها و اهداف ما است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا