تکنولوژی

عملیات بین‌المللی علیه مجرمان سایبری در دارک وب

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از رویترز، بنری که در سراسر سایت «جنسیس مارکت» نصب شده بود، نشان می‌داد دامنه‌های متعلق به این سایت توسط «اف‌بی‌آی» (FBI) ضبط شده است.

لوگوی سایر ادارات پلیس اروپایی، کانادایی و استرالیایی نیز در سراسر سایت به همراه آرم شرکت امنیت سایبری Qintel نقش بسته بود.

راب جونز، مدیرکل آژانس جنایی ملی بریتانیا (NCA)، گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که «Genesis» یکی از مهم‌ترین بازارهای دسترسی در سراسر جهان است».

این آژانس تخمین زده که این سرویس، میزبان اطلاعات هویتی و اثر انگشت دیجیتالی حدود ۸۰ میلیون نفر است که از بیش از ۲ میلیون نفر از آنها سرقت شده است.

لیزا موناکو، معاون دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسیاری از کاربران این فوروم دستگیر شده‌اند و تحقیقات در مورد «جنسیس» همچنان ادامه دارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای ضمن اعلام تحریم‌هایی علیه این مجموعه، آن را «یکی از برجسته‌ترین دلال‌های اطلاعات هویتی به سرقت رفته و سایر اطلاعات حساس» خواند.

مقامات بریتانیایی گفتند که ۱۷ کشور در این عملیات که توسط اف‌بی‌ی و پلیس ملی هلند رهبری می‌شد، شرکت داشتند.

بر اساس این گفته‌ها، این عملیات منجر به دستگیری بیش از ۱۲۰ نفر، بیش از ۲۰۰ مورد تفتیش و تقریبا ۱۰۰ مورد «فعالیت پیشگیرانه» بوده است.

لوئیز فرت، تحلیل‌گر شرکت امنیت سایبری بریتانیایی «سرچ لایت سایبر»، در همین باره به رویترز گفت که جنسیس در فروش محصولات دیجیتال، به ویژه«اثر انگشت مرورگر» استخراج شده از رایانه‌های آلوده به نرم‌افزارهای مخرب، تخصص دارد.

او گفت: «از آنجایی که این اثر انگشت‌ها اغلب شامل اطلاعات هویتی، کوکی‌ها، آدرس‌های پروتکل اینترنت یا آی پی، و سایر جزئیات مرورگر یا سیستم عامل است، مجرمان می‌توانند از آنها برای دور زدن راه‌حل‌های ضد‌کلاهبرداری مانند احراز هویت چند‌فاکتور یا اثر انگشت استفاده کنند.

وب‌سایت جنسیس از سال ۲۰۱۸ فعال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ان‌سی.‌ای هم در گزارش نوشت: «جنسیس با فروش اطلاعات هویتی از ۷۰ سنت تا صدها دلار، بسته به اهمیت داده‌های سرقت شده در دسترس، فعالیت می‌کرده است.»

ویل لین، رئیس بخش اطلاعات سایبری ان‌سی‌ای، نیز به رویترز گفت که کشورهای درگیر در این تحقیقات شامل استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ایسلند، ایتالیا، نیوزیلند، لهستان، رومانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس هستند.

پلیس ان‌سی‌ای، با ارائه لینکی اعلام کرده که کاربران می‌توانند درباره احتمال قربانی بودن خود پیگیری و تحقیق کنند.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا