اخبار استان ها

شناسایی ۱۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

مهدی بختیاری در گفتگویی در قزوین، از شناسایی ۱۰ فقره تغییر کاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای برگزاری رزمایش حافظان زمین که از ۲۳ اسفندماه سال پیش آغاز شده تا امروز ۱۰ مورد تغییر کاربری در سه شهرستان آبیک، بویین‌زهرا و تاکستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک افزود: در گشت‌زنی‌های همکاران کشیک شهرستان ۳ فقره تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی و اخطار کتبی جهت توقف عملیات صادر شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان قزوین همچنین از شناسایی و توقف ۴ فقره تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی بویین‌زهرا و ۳ فقره در اراضی کشاورزی تاکستان خبر داد و گفت: در گشت‌زنی‌های کارشناسان کشیک شهرستان بویین زهرا در روز پنجشنبه دوم فروردین، ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز مشاهده که نسبت به صدور اخطار توقف عملیات اقدام شد.

بختیاری ادامه داد: همچنین ۳ مورد ساخت‌وساز غیر مجاز در روستای شینین در ضیاءآباد شهرستان تاکستان هم شناسایی و اخطار توقف ابلاغ شد، در همین راستا حافظان زمین هر روزه توسط گشت مشترک و سامانه ۱۳۱ اراضی کشاورزی را رصد می‌کنند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی استان مراتب را از طریق سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت یا مراکز خدمات کشاورزی مراتب را اطلاع دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا