اخبار استان ها

دهمین حادثه شکستگی خطوط آبرسانی در اصفهان از ابتدای سال/«فرونشست زمین» متهم اول است

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار خبر آنلاین به تشریح حادثه شب گذشته نشست خیابان علامه مجلسی بین چهارراه بابا قاسم و میدان قدس پرداخت و اظهار کرد: این نشست به طول هشت متر و در عرض چهار۴ متر در اثر شکستگی خط لوله آبرسانی ۳۰۰ میلیمتری چدنی رخ داد و هیچ ارتباطی به احداث خط مترو ندارد.

وی افزود: این حادثه باعث آب‌گرفتگی خیابان، پیاده‌رو و تعدادی از مغازه شد و صبح امروز در بازدید میدانی نسبت به ایمن‌سازی و اصلاح خط لوله آبرسانی تأکیدات و اقدامات لازم انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون این دهمین حادثه نشست زمین بر اثر شکست خطوط لوله آبرسانی در اصفهان است، تصریح کرد: با وقوع فرونشست سرویس‌دهی تأسیسات زیرساختی و شریان‌های حیاتی، بر اثر تغییر شکل‌های زیاد دچار اختلال می‌شوند و خطوط آب و فاضلاب که جز سازه‌های خطی محسوب می‌شوند ممکن است در مسیر خود از مناطقی عبور کنند که تحت‌تأثیر اختلاف تراز فرونشست دچار ترک شوند.

نقش وزارت نیرو در حل بحران فرونشست زمین در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری رفع مشکل فرونشست زمین در اصفهان را در گرو حمایت وزارت نیرو در مدیریت آب و بخش‌های مرتبط دانست و توضیح داد: نقش وزارت نیرو به‌عنوان متولی آب کشور در حل بحران فرونشست زمین در اصفهان حائز اهمیت است و نیاز است این دستگاه نسبت به جریان دائمی زاینده‌رود به‌عنوان منبع تغذیه آبخوان دشت اصفهان – برخوار به‌عنوان ضرورت اقدام کند.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا