اخبار استان ها

معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی ظهر امروز _هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک با گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: معلم، محور و ستون آموزشی هر کشور است و رشد و توسعه هر جامعه به رشد و تعالی معلمان آن جامعه وابسته است.

وی با بیان اینکه بهترین الگو برای دانش‌آموزان در محیط تحصیل و مدرسه، معلمان هستند، افزود: معلمان باید نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند؛ معلمان باید بالاترین جایگاه را در نظام کشور داشته باشند چرا که عهده دار تعلیم و تربیت کشور هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: معلمان پاسدار اهل بیت (ع) و حریم خداوند هستند، آموزش و پرورش باید قدردان این قشر فرهیخته باشد، زیرا نظام آموزش و پرورش، کشور الهی است و شیطانی نیست.

وی با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش کشور ما تربیت کننده شهدای بزرگی همچون شهیدان مطهری و چمران است، گفت: تعلیم و تربیت از مقدس‌ترین امور و شغل‌هاست به همین دلیل آموزش و پرورش باید بیمه و صیانت شده باشد چراکه در این حرفه، آدم ساختن از همه شغل‌ها دشوارتر و مهم‌تر است.

امام جمعه اراک با اشاره به فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: در بیانیه گام دوم رهبری، یکی از قدرت‌های موفقیت انقلاب اسلامی مشارکت مردم در مسائل سیاسی و اجتماعی عنوان شده و در این میان مردم صاحبان و حافظان اصلی انقلاب هستند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: شورا برای امور بزرگ باید برنامه‌ریزی داشته باشد و هزینه شهروندان به ویژه در بخش مسکن را کاهش دهد.

وی با اشاره به در پیش بودن روز یازدهم اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر گفت: رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رهبر انقلاب در این دیدار توصیه‌های عملی و مؤکد به مسئولان را یادآور شدند، اظهار کرد: تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، ستون فقرات اقتصاد کشور تولید و ستون فقرات تولید هم کارگران است و این دو به نوعی لازم و ملزوم هم محسوب می‌شود؛ کارگران برای تولید و خنثی کردن آثار تحریم اقتصادی در کارخانجات و واحدهای صنعتی به صورت شبانه‌روز در حال تلاش هستند و در این سنگر مهم فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای تاکید کرد: امسال در تعطیلات نوروز ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند که این آمار بالا و نگران کننده است و در این راستا باید قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت شود و ایمنی خودروها افزایش یابد.

وی با اشاره به پیش‌بینی رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب رو به زوال نمی‌تواند بار این تغییر را به دوش بکشد، افزود: ایشان جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی شکل گرفته در جهان و سایر رخدادها را واقع‌بینانه و به خوبی رصد می‌کنند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: این روزها در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و فرانسه بخش قابل توجهی از دانشجویان و اساتید و کارکنان در حمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام‌هایی که در داخل ایران در فتنه‌ها نسبت به دانشجویان موضع می‌گرفتند، هم اینک در داخل دانشگاه‌ها سخت با دانشجویان برخورد می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا