اخبار استان ها

هفته منابع طبیعی بهانه‌ای برای پاسداشت حقوق شهروندی

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار سرمایه گستران با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه جوانه‌های زندگی در خطه طلایی ایران، اظهار کرد: همه ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال به بهانه فرا رسیدن رویش گل‌های بهاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی در روز ۱۵ اسفند مدیریت شهری تلاش می‌کند با برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع و غرس نهال توسط شهروندان و مسئولان نوید سالی زیبا را به همگان بدهد.

وی روز درختکاری را فرصتی برای پاسداشت زیست بوم شهری دانست و افزود: امروزه به دلیل مختلف از جمله رشد روز افزون شهر نشینی، استفاده بیش از پیش از خودرو، رشد صنایع آلاینده و… حیات محیط زیست در تنگناهای مختلفی قرار دارد و چنانچه در مسیر تقویت فرهنگ احترام به محیط زیست و منابع طبیعی حرکت نکنیم نسل‌های آینده با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد.

شهردار زرین شهر با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست برای آیندگان، تصریح کرد: فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست نباید تنها به هفته منابع طبیعی خلاصه شود بلکه باید به غرس درخت به عنوان نماد آبادانی و سرزندگی در طول ایام مختلف سال توجه شود و در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست مشارکت شهروندان خصوصاً نسل جدید را جلب کرد.

وی با بیان اینکه فضای سبز شهری به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شود، ادامه داد: شهرداری‌ها با توسعه فضای سبز شهری و کاشت نهال و درختان سعی در ایجاد فضای شاد و زیبا برای شهروندان دارد اما نباید این نکته کلیدی را به دست فراموشی سپرد که شهر برای داشتن نما، سیما و منظری زیبا نیازمند مشارکت شهروندانی است که به فضای شهری حس تعلق خاطر داشته باشند.

اسماعیلی احمدی هفته منابع طبیعی بهانه‌ای برای پاسداشت حقوق شهروندی، اضافه کرد: به مناسبت روز درختکاری، هفته منابع طبیعی و ولادت حضرت علی اکبر (ع) ویژه برنامه جوانه‌های زندگی روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰ صبح همراه با برنامه‌های فرهنگی و کاشت نهال در پارک ساحلی زرین شهر برگزار خواهد شد.

وی از همه شهروندان برای حضور در این ویژه برنامه و حرکت همگانی شهروندی دعوت کرد و گفت: وجود شهروندانی با فرهنگ و حس شهروندی بالا همواره باعث دلگرمی مدیریت شهری زرین شهر بوده است و به قطعاً با حمایت و مشارکت حداکثری آنان در حوزه‌های مختلف، شهری زیبا و ایده آل را خواهیم ساخت.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا