اخبار استان ها

روز شهرکرد باید موجب وحدت و یکپارچگی شود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال و بختیاری حجت‌الاسلام محمد علی نکونام امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جلسه شورای فرهنگی استان، اظهار کرد: اعتلای فرهنگ عمومی کشور و استان وظیفه تمامی ماست که نیازمند دغدغه‌مند بودن پیگیری ارائه و اجرا است و هیچ گونه مسامحه و عدم پیگیری در جهت اجرای مصوبات این شورا جایز نیست. اعضای شورای باید با پیگیری و سماجت از مسئولان و متولیان امر از نحوه اجرای مصوبات و خروجی آن‌ها به طور کامل با خبر باشند. اجرای این مصوبات آثار مطلوب خود را خواهند داشت و نباید از اجرای آن‌ها ناامید شوید.

وی با اشاره به در گذشت سردار سرفراز دفاع مقدس محمد کیانی افزود: محمد کیانی رزمنده مؤثر و تربیت شده در دفاع مقدس که همواره پیگیر ارزش‌های انقلاب اسلامی بود او همواره با روحیه جهادی و شور شوق خاص خود برای نهادینه شدن اهداف انقلاب اسلامی در میان مردم و ضعیف کردن حربه‌های دشمن عاشقانه تلاش کردند و حال نبود ایشان خلأ محسوسی را در عرصه نبرد با دشمن و گسترش فرهنگ انقلابی در میان جوانان ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برنامه‌های این شورای در ماه رمضان گفت: نزدیک به چهار هزار نفر در دو هزار برنامه قرآنی در ماه مبارک رمضان در جلسات خانگی شرکت کردند، تداوم این برنامه و جلسات قرآنی با انگیزه فراوان بسیار مهم است همچنین این برنامه‌ها نباید تنها به ایام ماه رمضان اختصاص داشته باشد.

حجت الاسلام نکونام، تصریح کرد: همچنین تبلیغات ماه مبارک رمضان و حضور روحانیان در مناطق مختلف استان نسبت به سال گذشته از تحرک و پویایی بالاتری برخوردار دار بود که شایسته تقدیر از عوامل اجرایی است.

وی با اشاره به رواج نهضت نهج‌البلاغه خوانی در ماه رمضان تاکید کرد: نهج‌البلاغه کتاب انقلاب اسلامی و برای ادامه این نهضت و انقلاب توجه ویژه‌ای به نهج‌البلاغه داشت و مطالعه و تأمل این کتاب باید میان نسل جوان گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری روز شهرکرد، عنوان کرد: شهرکرد باید از ابعاد مختلف نظیر فرهنگ تمدن تاریخ شخصیت‌های برجسته مورد شناسایی قرار بگیرد و این شناخت باید با عنایت به اینکه شهرکرد مرکز و نماد استان است صورت گیرد تا سبب ایجاد وحدت و یکپارچگی میان تمامی مردم استان شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا