شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۳۳ هزار نفر در آزمون های الکترونیکی استان اصفهان شرکت نموده اند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، آرش اخوان مدیر کل استان گفت: “هفته دولت” بهترین فرصت برای تبیین گفتمان، بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی است. سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر حمایت مستدل از جهت گیری و اراده نیرومند دولت در زمینه رفع مسائل کشور در موقعیت کنونی و حمایت از اقشار آسیب پذیر و رفع فقر، توجه به جوانان از طریق گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد امید و انگیزه در آنان گامهای مؤثری بر می دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ۵ ماهه اداره کل در سال جاری  افزود: این اداره کل  با تعداد ۵۴ مرکز آموزش دولتی،۳۸۸ کارگاه ثابت شهری، .۱۷۶کارگاه جوار شهری، ۱۷۹ کارگاه جوار روستایی، ۲۴۰ کارگاه صنایع ضمن کار، ۳۸ کارگاه صنایع اصناف، ۷۴ کارگاه جوار دانشگاه،۶۴کارگاه جوار پادگان، ۵۹ کارگاه جوار زندان، آموزش های فنی و حرفه ای را در بخش دولتی به صورت رایگان ارائه می نماید.

وی در خصوص عملکرد آموزشی در بخش دولتی بیان داشت: مجموع عملکرد آموزشی در حوزه های سکونت گاه غیررسمی، پادگان، ثابت شهری، روستا، زندان، شعب شهری، صنایع، جواردانشگاهی، عشایری، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، کاهش آسیب های اجتماعی بالغ بر ۴ میلیون ۶۲۶ هزار و ۴۶۱ نفر – ساعت می باشد. همچنین انعقاد بیش از ۷۷  تفاهم نامه همکاری با دانشگاه ها، صنایع و صنوف، مؤسسات آموزشی و دستگاه ها انجام پذیرفته است.

اخوان مجموع عملکرد آموزشی در بخش غیردولتی را بالغ بر ۴ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۳۴۶ نفر- ساعت اعلام نمود  و گفت: از این تعداد ۱ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۸۷۷ نفر مرد و ۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۴۶۹ نفر زن آموزش دیده اند. این آموزش ها در بخش های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران، تأسیسات، صنایع دستی و … در قالب ۵۷۰ حرفه مهارتی به متقاضیان ارائه گردیده است. سهم آموزش های مهارتی غیررسمی در بخش غیردولتی در خوشه های صنعت ۱۳ درصد، خدمات ۷۹ درصد، کشاورزی۳ درصد و فرهنگ و هنر  ۵ درصد و فناوری های راهبردی و نوین ۳درصد تخمین زده شد.

وی افزود: در استان اصفهان ۱۱۹۲ آموزشگاه فعال بوده که از این تعداد ۹۴۷ آموزشگاه در حوزه بانوان، ۱۲۳ آموزشگاه در حوزه برادران و ۱۶۸ آموزشگاه به صورت دومنظوره فعالیت آموزشی دارند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان در خصوص عملکرد اداره سنجش و ارزشیابی مهارت گفت: در راستای اجرای آزمون های کتبی به صورت الکترونیکی از سند راهبردی مهارت و فناوری و همچنین ابلاغ دستورالعمل در سالجاری تعداد  ۳۳ هزار و ۹۴۲ نفر در آزمون های الکترونیکی در محل سالنهای سنجش الکترونیک استان اصفهان شرکت نموده اند. همچنین تعداد ۳ هزار و ۹۰۲ نفر در آزمون های کتبی هماهنگ، تعداد ۱ هزار و ۲۵۲ نفر در آزمونهای تفاهم نامه صنایع دستی و قالی بافی، تعداد ۲ هزار و ۵۷۲ نفر در آزمونهای صنایع ساختمان، ۴ هزار و ۶۷۷ نفر در آزمونهای سربازان وظیفه و ۷۸۰  نفر در آزمون های اصناف حضور داشتند.

در این مدت ۲۲ هزار ۵۹۶ نفر جهت تمدید و تعویض گواهینامه های قدیمی مراجعه نموده و در مجموع ۶۹ هزار و ۷۲۱ نفر در پنج ماهه سال ۹۷ در آزمون شرکت نموده اند. در این مدت تعداد ۱۶ هزار و ۲۴۲ گواهینامه صادر و توزیع شده است. در راستای به روز رسانی و ارتقاء بانک سوال و پروژه محور نمودن آزمونها تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ سوال کتبی و ۳۱۰ پروژه عملی طراحی و وارد بانک سوال ملی کشوری گردیده است .

اخوان در خصوص عملکرد آموزش در صنایع اداره کل افزود: در پنح ماهه اول سال جاری بالغ بر  ۴۴۸هزار  و ۸۶۲ نفر- ساعت در قالب ۱۹۲ دوره آموزشی در صنایع و صنوف استان اصفهان اجرا گردیده است. این آموزش ها در بخش های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۲۰ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل ، مکانیک، عمران، تأسیسات، صنایع دستی و … و۱۸۴حرفه آموزشی به شاغلین بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و صنوف ارائه شده است که از این آموزشها  ۱۷۵ هزار و ۸۸۸ نفر- ساعت در بخش اصناف، ۲۵۷ هزار و ۷۴۳ نفر- ساعت در بخش صنایع، ۱۵ هزار و ۲۳۱ نفر ساعت در مراکز بین کارگاهی و جوار کارگاهی صنایع اجرا گردیده است. همچنین مجوز تاسیس ۴ مرکز جوار کارگاهی برای شرکتهای چینی زرین – مجتمع فولاد مبارکه – ذوب آهن و آجر نما چین  صادر گردیده که آماده افتتاح و بهره برداری می باشد .

وی با اشاره به عملکرد آموزشی در زندان و پادگانها بیان داشت: در زندانهای استان به میزان ۳۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر ساعت و در پادگانها  ۱۲۳ هزار و ۴۲۴ نفر ساعت  بوده است که آموزش های مهارتی در بخش زندان در ۱۳ شهرستان، ۴۲ کارگاه و ۶۸ حرفه آموزشی در حال اجرا می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا