اخبار استان ها

ثبت‌نام بیش از ۸ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح ملی قرآنی «مسطورا»

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی‌آرند، امروز_ شنبه، یازدهم فروردین_ در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی «مسطورا» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود، افزود: حفظ موضوعی قرآن کریم یکی از شیوه‌های مهم در ترویج حفظ قرآن در بین جامعه هدف و دانش‌آموزانی است که فاقد توانایی حفظ ترتیبی قرآن هستند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سامانه «نورینو» جهت ثبت‌نام دانش‌آموزان در این طرح ملی در نظر گرفته شده‌است، افزود: این طرح با مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اسلامی دارالقرآن کریم استان اجرا شده‌است.

وی با اشاره به اینکه شش آزمون فرآیندی برای پنج محتوا در نظر گرفته شده‌است، تصریح کرد: در طرح «مسطورا» ۱۵۰ آیه نورانی کاربردی قرآن کریم به مدت سه سال انتخاب شده‌است.

جمالی‌آرند با بیان اینکه برای ماه مبارک رمضان سال‌جاری جهت شرکت در آزمون این طرح، ۳۰ آیه از سی جز قرآن کریم تعیین شده‌است، خاطرنشان کرد: آشتی با قرآن، ترویج و گفتمان‌سازی معارف قرآن کریم در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان از عمده اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه علاوه بر دانش‌آموزان، فرهنگیان هم می‌توانند در این طرح ملی شرکت کنند، گفت: فرهنگیان از هجدهم لغایت بیست‌وپنجم فروردین فرصت دارند با مراجعه به سامانه «ltms» مراجعه و نام‌نویسی کنند.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آزمون این طرح چهارم اردیبهشت سال‌جاری برگزار می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا