اخبار استان ها

۲۳۱ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان نیازمند کمک خیرین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران در کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه یکشنبه نوزدهم فروردین در جشن گلریزان ستاد دیه استان با عنوان «آزادی به‌وقت افطار»، اظهار کرد: جشن‌های گلریزان با هدفی بزرگ برای رفع مشکل از هم‌نوعان و کمک به‌آزادی زندانیانی است که ناخواسته و بدون جرم، قصور و تقصیر، به‌علت بدهی مالی وارد زندان‌ها شده‌اند.

وی افزود: باید به‌عنوان تکلیف الهی دست‌به‌دست هم دهیم و با کمک خیران در استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با بسیج همه امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ استان کرمان در سال گذشته ۲۲ و نیم میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان جمع‌آوری و طی سال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه شد و ۳۱۸ زندانی جرایم غیر عمد آزاد شدند.

وی عنوان کرد: بدهی زندانیان جرایم غیرعمدی که آزاد شدند، برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان از شاکیان رضایت گرفته شد و ۳۰۰ میلیارد توان باقی‌مانده هم توسط مددجویان، تسهیلات بانکی و ستاد دیه پرداخت شد.

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: هم‌اکنون ۲۳۱ نفر در زندان‌های استان کرمان برای بدهی مالی مانند مهریه، نفقه و محکومیت مالی به‌سر می‌برند و منتظرند زمینه آزادی آن‌ها در جشن‌های گلریزان فراهم شود.

وی ادامه داد: برای جشن‌های گلریزان امسال جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان را هدف‌گذاری و پیش‌بینی کردیم تا با کمک خیران و بنگاه‌های اقتصادی بتوانیم به این هدف برسیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا