اقتصاد کلان

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ |برنت ۸۸ دلار و ۶۸ سنت شد

– اخبار اقتصادی –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه در آسیا کاهش یافته است. مذاکرات صلح بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره ترس از گسترده شدن درگیری در خاورمیانه را کاهش داده و اطلاعات تورم آمریکا بیش از پیش دورنمای کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو را کمرنگ کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸۲ سنت معادل ۰٫۹۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۰ سنت معادل ۰٫۸۳ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.
آغاز تلاش‌ها برای میانجی‌گری جهت آتش بین رژیم صهیونیستی و حماس تنش‌های ژئوپلیتیکی را آرام کرده است. یک هیئت نمایندگی از سوی حماس قرار است در روز چهارشنبه در قاهره برای مذاکرات صلح دیدار کنند.
وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در روز شنبه گفت حمله به رفح که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، در صورت رسیدن به قراردادی که نتیجه آن آزادسازی گروگان‌های این رژیم باشد متوقف خواهد شد.

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهافزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

سخنگوی کاخ سفید گفت رژیم صهیونیستی موافقت کرده به نگرانی‌های آمریکا در مورد تاثیرات بشر دوستانه این حمله احتمالی گوش دهد.
بازارها همچنین در حال بررسی نتیجه سیاست گذاری فدرال رزرو در اجلاس اول ماه مه هستند.
اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز جمعه نشان داد تورم در این کشور ۲٫۷ درصد در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس افزایش یافته که بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی بوده است. پایین آمدن نرخ تورم احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را افزایش می‌دهد که می‌تواند باعث رشد اقتصاد و بالا رفتن تقاضا برای نفت شود.
اما ادامه تورم بالا در آمریکا نگرانی در مورد به تعویق افتادن زمان کاهش نرخ بهره را افزایش داده است.
ارزش دلار هم با احتمال افزایش نرخ بهره بالا رفته و خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.
در آن سوی دنیا، دورنمای تقاضا برای نفت در چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا،  به خاطر کند شدن رشد سود صنعتی در این کشور تیره و تار شده است.
بازار نفت همچنین تحت تاثیر مختل شدن عرصض نفت روسیه به خاطر حمله‌های پهپادی اوکراین به پالایشگاه‌های نفت این کشور قرار دارد.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا