اخبار استان ها

آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «بوزین و مرخیل» مهار شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، علیرضا حیدری امروز _ جمعه بیست و پنجم خرداد _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع «بوزین و مرخیل» در بخش باینگان از روز دوشنبه (۲۱ خرداد) اظهار کرد: این آتش‌سوزی بعد از چهار روز تلاش مستمر و شبانه‌روزی همه عوامل، امروز مهار شد.

وی افزود: از ابتدای این آتش‌سوزی ستاد بحران استانداری و فرمانداری پاوه، نیروهای مردمی، سپاه، قرارگاه شهید کاظمی، انجمن‌های مردم نهاد محیط زیستی، گروهای کوهنوردی، منابع طبیعی، هلال احمر، بخشدار، شهرداری‌ها و دهیاران بخش باینگان با پشتیبانی خاص استاندار و نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس، مدیرکل بحران استانداری و مدیران کل محیط زیست و منابع طبیعی استان پای کار بودند.

به گفته فرماندار پاوه، از روز گذشته یک فروند بالگرد هوا فضای سپاه با انجام عملیات پشتیبانی و آب‌پاش و یک هواپیمای آب‌پاش ایلوشین نیز در فعالیت خاموش کردن آتش مشارکت داشتند.

وی, چهار عامل اصلی شیب تند و سخت گذر بودن منطقه، گرمای شدید، وزش باد و پوشش گیاهی غنی جنگلی و مرتعی را عامل دشواری خاموش کردن آتش دانست و ادامه داد: با این وجود تمام امکانات و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف چهار شبانه‌روز برای خاموش کردن آتش پای کار بودند.

حیدری درباره وسعت حریق نیز یادآور شد: برآورد کارشناسی برای وسعت دقیق آتش‌سوزی در حال انجام است.

وی همچنین از استقرار چند تیم پایش در منطقه نیز خبر داد تا در صورت شعله‌ور شدن مجدد آتش بتوان آن را دقایق اولیه و قبل از اینکه گسترده شود مهار کرد

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا