اخبار استان ها

آسیب‌شناسی مرحله اول انتخابات انجام شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از زنجان، ابوالفضل رفیعی، امروز _ جمعه پانزدهم تیر- در جریان حضور در شعبه اخذ رأی اظهار کرد: در طی هفته گذشته نسبت به آسیب‌شناسی مشکلات مرحله اول اقدام شد و خوشبختانه بخش اعظمی از آن برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه در این دوره نیز ۷۷۲ شعبه برای اخذ رأی پیش‌بینی شده است، گفت: همچنین تعداد تعرفه‌های رأی مثل مرحله اول به تعداد افراد واجد شرایط رأی دادن با یک درصد اضافه به‌صورت احتیاط و رزرو در نظر گرفته شده است.

وی گفت: هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها پیشنهادی برای افزایش شعب اخذ رأی دارند که فرمانداران بررسی و متناسب با شرایط تأیید می‌کنند.

رفیعی گفت: متولدین تاریخ چهاردهم تیر ۱۳۸۵ مبنای تولد واجدان شرایط رأی است و فقط متولدین قبل از این تاریخ می‌توانند رأی دهند، بر اساس ماده ۱۹ قانون انتخابات، مردم باید دو مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی را در روز برگزاری انتخابات همراه خود داشته باشند، کسانی که هنوز دارای شناسنامه قدیمی هستند، باید کد ملی خود را به یاد داشته باشند.

وی گفت: طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند، در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا