اخبار استان ها

آغاز اجرای طرح سلام در زنجان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از زنجان، حکمت‌الله هاشمی، امروز_ یکشنبه سوم تیر- در جلسه هماهنگی اجرای طرح «سلام» اظهار کرد: مؤلفه بزرگ حوادث و سوانح، مدیریت و اقدامات پیشگیرانه است که باید دستگاه‌های امدادرسان آمادگی کامل در این خصوص داشته باشند.

وی تاکید کرد: آموزش کمک‌های اولیه و سازماندهی منجر به کاهش هزینه درمان می‌شود که باید این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: باید در برخی از حوادث، قدرت تیمی و ادبیات مشترک در خدمات دهی داشته باشیم تا اعتماد عمومی را در این خصوص جذب کنیم.

هاشمی اظهار داشت: اجرای طرح سلام منجر به کاهش هزینه‌ها و تلفات می‌شود که باید نیروی انسانی، تجهیزات، کمبودها و مخاطرات شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه با این اطلاعات، کارکنان شرکت‌ها در اولویت هستند تا از آموزش مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی درون شرکتی بهره‌مند شوند و در گام دوم پس از بهره‌مندی از این آموزش‌ها، این نیروها از آموزش‌های فراتری در راستای آمادگی در مخاطرات برون شرکتی جهت پاسخگویی صحیح در حوادث احتمالی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال‌احمر فراتر از وظیفه خود در اجرای این طرح با هدف آمادگی جامعه در مقابله با حوادث مشارکت خواهد داشت.

عباس بابایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: طرح سلام برای نخستین‌بار در کشور با هدف استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها در امر مدیریت بحران اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح با هدف آموزش، سازماندهی، شناسایی و تجهیز و همچنین به‌کارگیری ظرفیت بخش خصوصی، شرکت‌ها و کارخانه‌ها در مواقع بحران و حوادث است.

وی یادآوری کرد: این طرح با مشارکت دستگاه‌های خدمات و امدادرسان و با هدف آموزش، سازماندهی، شناسایی و تجهیز و همچنین به‌کارگیری این نیروها در مواقع بحران و حوادث عملیاتی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: تیم‌های واکنش سریع در شرکت‌های خصوصی که نیروی آنها بیشتر از ۵۰ نفر است، برای پاسخگویی در حوادث و بهره‌مندی از آموزش‌های امدادی تشکیل خواهد شد.

بابایی یادآوری کرد: این جلسه با هماهنگی نیز در خصوص مشارکت و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات و امدادرسان به منظور آموزش تخصصی در بخش‌خصوصی تشکیل شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا