اخبار استان ها

آغاز به کار دومین جشنواره ملی نان به یاد ۷۰۰ شهید نانوای کشور

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمان، دومین جشنواره ملی نان روز گذشته با حضور فعال ۲۷ استان کشور و ۱۵ شهرستان استان کرمان با حضور مقامات استانی در پارک مادر افتتاح شد تا پایتخت مقاومت جهان اسلام برای دومین سال پیاپی بستر را برای ترویج فرهنگ استفاده از نان کامل در کشور فراهم کند.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان در گفتگویی در کرمان با بیان اینکه دومین جشنواره ملی نان با ادای احترام به مقام شامخ شهدا به خصوص ۷۰۰ شهید نانوای کشور آغاز به کار کرد، اظهار کرد: با برگزاری این رویداد، فضای شور و نشاط در پارک مادر به وجود آمده است.

وی با دعوت از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان برای حضور در جشنواره ملی نان افزود: در دومین جشنواره ملی نان، ۲۰۰ نوع نان معرفی خواهد شد و رخدادهای فرهنگی و همایش‌هایی با رویکرد آموزشی به منظور بیان خواص نان کامل و نان‌های دارای خاصیت دارویی برپا می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به برگزاری جشنواره شبانه با حضور هنرمندان استانی و کشوری و نمایش عروسکی برای کودکان در جریان جشنواره ادامه داد: با توجه به ظهور و بروز نان‌های صنعتی، بسیاری از نان‌های سنتی کرمان و کشور از یاد رفته است، از این رو در این جشنواره بستری برای معرفی مجدد نان‌ها از طریق پخت و عرضه نان فراهم شده است.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم تا فرهنگ فاخر و بزرگ کرمان را معرفی کنیم و اعتقاد داریم برگزاری این رویدادها نشان می‌دهد که شهر کرمان زنده است.

عرضه بهترین و باکیفیت‌ترین نان کرمان در جشنواره ملی نان

شهباز حسن‌پور، نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگویی در کرمان، برپایی جشنواره ملی نان را کار بسیار ارزشمندی دانست که توسط مردم نجیب و مهمان پذیر دیار کریمان انجام شده است.

وی گفت: دومین جشنواره ملی نان که برکت است، با محوریت شهرداری کرمان، شورای اصناف، استاندار و فرماندار و مردم کرمان برگزار شده است و همگان دور هم جمع شدند تا میزبان خوبی برای هم‌وطنان از اقصی نقاط کشور باشند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: امروز بهترین و باکیفیت‌ترین نانی که در کرمان پخته می‌شود و از گذشته‌های دور زبانزد خاص و عام بوده است، عرضه می‌شود تا افرادی که به دنبال غذای سالم، نان سالم و نان باکیفیت هستند، بتوانند آن را انتخاب کنند.

آغاز به کار دومین جشنواره ملی نان به یاد ۷۰۰ شهید نانوای کشور

تغییر جدی در فرهنگ استفاده از نان با برپایی جشنواره ملی نان در کرمان

محمود بابایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در گفتگویی در کرمان اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی نان بازخوردهای خیلی خوبی در حیطه شادابی و نشاط شهری و معرفی کرمان به عنوان یکی از مراکز دارای نان‌های متنوع داشت و به همین منظور شورای شهر از برگزاری دومین دوره جشنواره حمایت کرد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی جشنواره اول، از رفع ایرادات و نواقص از جمله محل برگزاری رویداد خبر داد و افزود: تصمیم بر این شد که جشنواره دوم در پارک مادر برگزار شود تا فضای بزرگ‌تری در اختیار غرفه‌داران و بازدیدکنندگان قرار گیرد و الحمدالله در نخستین روز برگزاری شاهد استقبال مردم بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرمان از حضور و بازدید گروه‌های مختلف دانشگاهی و تشکل‌ها در دومین جشنواره ملی نان طی روزهای آینده خبر داد و تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا نان‌های برتر به عنوان الگو معرفی شوند و بتوانیم شاهد تغییر جدی در فرهنگ استفاده و تولید نان در کرمان باشیم.

آغاز به کار دومین جشنواره ملی نان به یاد ۷۰۰ شهید نانوای کشور

به گزارش سرمایه گستران، دومین جشنواره ملی نان از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهفتم مهر در بوستان مادر شهر کرمان دایر است و در این بازه زمانی نشست‌های متنوع در حوزه‌های هنری، فرهنگی و آموزشی با هدف آشنایی با آداب و رسوم و هنر مناطق مختلف استان و کشور برگزار خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا