اخبار استان ها

آغاز توزیع ۱۶۲۵ دستگاه بسته برق خورشیدی بین عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران در چهارمحال‌وبختیاری مجید فرهزاد امروز_شنبه بیست‌وششم خرداد_ در جمع خبرنگاران و در حاشیه توزیع بسته برق خورشیدی به عشایر منطقه کوهرنگ، اظهار کرد: طی دو سال گذشته در مجموع بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه برق روستایی و عشایر هزینه شده است که شامل اتصال برق به روستاهای فاقد شبکه برق، بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی و توزیع پنل‌های خورشیدی در بین عشایر بوده است.

وی افزود: هزار و ۶۲۵ دستگاه بسته برق خورشیدی با اعتباری به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال و با همکاری امور عشایر استان در بین عشایر کوچ رو توزیع می‌شود که از مزایای اجرای این طرح؛ تأمین برق مورد نیاز عشایر و به تناوب آن رفاه و آسایش عشایر که در بخش اقتصاد و تولید در استان نقش بسیار مهمی دارند، است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد این طرح از پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور شهید به استان بوده است و مشمولان بعد از معرفی از سوی امور عشایر استان، پکیج برق خورشیدی را از سوی این شرکت دریافت می‌کنند.

فرهزاد خاطر نشان کرد: پنل‌های خورشیدی عشایر قابل حمل بوده و هر پنل تا ۱۰۰ وات توان تولید برق را دارد، همچنین تا پنج شعله قابلیت روشنایی، شارژ گوشی همراه و چراغ قوه را داراست.

به گزارش سرمایه گستران، طی مراسمی با حضور استاندار، مدیر کل امور عشایر، مدیرعامل و مسئولان شرکت برق استان توزیع هزار و ۶۲۵ دستگاه بسته برق خورشیدی در بین عشایر کوچ رو آغاز شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا