اخبار استان ها

آغاز عملیات احداث اسکله چهارم مجتمع بندری کاسپین در بندرانزلی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، عملیات احداث اسکله چهارم مجتمع بندری کاسپین در منطقه آزاد بندرانزلی امروز _یکشنبه دهم فروردین_ با حضور رضا مسرور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، استاندار گیلان و سایر مسئولان آغاز شد.

هادی حق‌شناس، استاندار گیلان در مراسم آغاز عملیات احداث اسکله چهارم بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت گیلان در توسعه تجارت کانتینری در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۲۳۰ میلیون تن حجم تخلیه و بارگیری بنادر کشور بوده است که از این میزان سهم کل بنادر گیلان و مازندران تنها ۱۰ میلیون تن بوده است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت جهت تکمیل راه‌آهن رشت-آستارا، افزود: با تکمیل این پروژه ملی و فرا ملی، علاوه بر تحقق پروژه راهبردی کریدور شمال جنوب، استان گیلان با توسعه چشمگیری روبه‌رو می‌شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای ترانزیتی استان، خاطرنشان کرد: در گیلان انواع مسیرهای ترانزیتی شامل شبکه ریلی، بندر، جاده‌ای و هوایی وجود دارد که اگر از آن نهایت بهره را ببریم قطعاً علاوه بر رشد اقتصادی استان به ایجاد اشتغال نیز کمک خواهد شد.

حق‌شناس با اشاره به فعال شدن خط پروازی جدید بین شهرهای مختلف عراق و فرودگاه سردارجنگل رشت با مشارکت فعال شرکت هواپیمایی العراقیه، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده، حداقل هفته‌ای هشت پرواز از شهرهای مختلف کشور عراق به فرودگاه سردار جنگل رشت راه اندازی شده است که ضمن فراهم آوردن زمینه مسافرت راحت برای زائران گیلانی عتبات، گردشگران عراقی را به مناطق مذهبی و سیاحتی استان و کشور منتقل خواهند کرد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این خطوط پروازی جدید، از ظرفیت هواپیماهای شرکت العراقیه جهت برقراری پروازهای داخلی بین فرودگاه سردارجنگل رشت و سایر شهرهای گردشگرپذیر کشور استفاده می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از راه‌های توسعه استان استفاده از بخش خصوصی در ساخت اسکله‌ها است، گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت اسکله‌ها بهره‌مند شویم زیرا این امر سبب می‌شود خود سرمایه‌گذار نیز سراغ تخلیه و بارگیری کانتینر برود.

حق‌شناس با تأکید بر لزوم توجه به توسعه تخلیه و بارگیری کانتینری با بهره‌گیری از کشورهای حاشیه خزر از جمله آذربایجان و قزاقستان افزود: یک‌سوم کشتی‌های فعال در دریای خزر که با پرچم ایران فعال هستند برای شرکت کشتیرانی خزر است از این‌رو باید با حمایت جدی از شرکت‌های کشتیرانی داخلی، زمینه‌ای فراهم شود تا کشتی‌های باری کشورهای مختلف از جمله چین و هند و حتی قزاقستان در بندر کاسپین تخلیه بار شده و این خط کانتینری جدید ایجاد شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تکمیل کریدور شمال به جنوب اظهار کرد: تخلیه بار در بندر لنگه، خرمشهر و حتی بندر عباس چندین برابر بنادر گیلان است در حالی که ظرفیت‌های تخلیه بار در گیلان و استان‌های شمالی خوب است ولی این امر به شرطی تحقق پیدا می‌کند که کریدور شمال به جنوب به معنای واقعی تحقق یابد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا