اخبار استان ها

آغاز عملیات جداره‌سازی بازار تاریخی «گرجیلر» تبریز

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان شرقی، حسین منیری‌فر ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ اظهار کرد: بازار گرجیلر به عنوان مهم‌ترین ورودی بازار تاریخی تبریز مطرح است که به علت وجود جداره‌های تاریخی ارزشمند در طول این بازار، شهرداری منطقه ۸ تبریز بر آن است تا مرمت و احیای جداره‌های تاریخی این مسیر را در حداقل زمان ممکن اجرایی و این مسیر تاریخی را ساماندهی کند.

وی افزود: با توجه به وضعیت نامناسب نمای بیرونی بازار تبریز، شهرداری منطقه ۸ از ماه قبل عملیات جداره‌سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان آغاز کرده است و در کنار جداره‌سازی بلوار جمهوری اسلامی از روز گذشته، عملیات جداره‌سازی بازار گرجیلر را آغاز کردیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی نمای بیرونی بازار، پس از برگزاری جلسات متعدد و تصویب طرح، پروژه جداره‌سازی نمای بیرونی بازار تاریخی تبریز در ۱۰ فاز و زیرنظر کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده و به سرعت در حال اجرا است.

منیری‌فر با اشاره به جزئیات این پروژه، گفت: پروژه جداره‌سازی بازار گرجیلر به طول ۵۰۰ متر، حدفاصل بلوار جمهوری اسلامی تا ورودی باشماقچی بازار را شامل می‌شود که عملیات مرمتی و نماکاری آجری جداره‌ها به صورت سنتی و همگون با بافت تاریخی تبریز آغاز شده است و به زودی جداره‌سازی خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا