اخبار استان ها

آغاز عملیات لایروبی بندر آستارا

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، محمدرضا شهاب‌زاده امروز_شنبه سی‌ویکم شهریور_ در جریان بازدید از روند لایروبی بندر آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آستارا یکی از شهرهای مهم مرزی کشور و استان گیلان است و به لحاظ اقتصادی و دارا بودن مرزهای زمینی، دریایی و ریلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته به دلیل کاهش محسوس آب دریای خزر و انباشت رسوبات در کانال دسترسی به بندر آستارا، تردد کشتی‌های باری در این بندر امکان‌پذیر نبود و با توجه به بازدید اخیر بازرس کل استان گیلان و همچنین جلسه‌ای که در استانداری گیلان برگزار شد، بر ضرورت لایروبی بندر آستارا تاکید شد.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: آب دریای خزر در حال پسروی است و با توجه به این موضوع و شرایط به وجود آمده آب و هوایی و اقلیمی، نیاز دائمی وجود کشتی لایروب با هماهنگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و لایروبی مکرر بندر آستارا بسیار مهم و ضروری است.

شهاب‌زاده با اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده در رابطه با لایروبی بندر آستارا و هماهنگی و نظارت ویژه مدیرکل بازرسی استان گیلان و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید از ظرفیت بندر آستارا در راستای توسعه تجارت و اقتصاد ملی، استانی و شهرستانی به خوبی بهره برد.

به گزارش سرمایه گستران، بر این اساس در پی فرصت دو ماهه بازرس کل استان گیلان مبنی بر لایروبی بندر آستارا، عملیات لایروبی این بندر مرزی با استقرار کشتی ویژه لایروب یاسین با هدف افزایش عمق کانال و تسهیل تردد و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از صبح امروز در مجتمع بندری آستارا آغاز شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا