اخبار استان ها

آموزش جوانی جمعیت با غذاهای بیرون‌بَر در قزوین

آموزش جوانی جمعیت با غذاهای بیرون‌بَر در قزوین 1

عبدالله دیده‌بان در گفتگویی در قزوین از آموزش درباره جوانی جمعیت از طریق بسته‌بندی غذاهای بیرون‌بَر خبر داد و اظهار کرد: به این ترتیب رستوران‌های شهرستان قزوین درباره جوانی جمعیت به مردم آموزش می‌دهند.

وی افزود: رستوران‌های شهرستان علاوه بر همکاری با این مرکز در رعایت بهداشت محیط، کارکنان و مواد غذایی ارائه شده با نصب شعارهای جوانی جمعیت روی بسته‌بندی غذاهای بیرون‌بَر به مشتریان خود در این رابطه آموزش می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین خاطرنشان کرد: اتحادیه رستوران‌های شهرستان به مناسبت هفته ملی جمعیت و به علت کاهش جمعیت اقداماتی در این خصوص برای مشتریان انجام می‌دهند که نصب شعارهای جوانی جمعیت روی بسته بندی غذاهای بیرون‌بَر یکی از این اقدامات است.

دیده‌بان اضافه کرد: این تبلیغات گسترده با نصب شعارهایی مرتبط با آموزش ایران قوی و ایران جوان علاوه بر روی ظروف غذا در رستوران‌ها با رعایت موارد بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان بهداشت محیط، روی بسته‌بندی غذاهای بیرون‌بَر نیز در حال انجام است.

تزریق ۱۰۰۳ واکسن فلج اطفال به کودکان اتباع غیرایرانی

وی از واکسیناسیون صددرصدی کودکان اتباع غیرایرانی شهرستان البرز در برابر بیماری فلج اطفال خبر داد و تصریح کرد: با هدف پیشگیری و به حداقل رساندن خطر بروز و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، ۱۰۰ درصد کودکان زیر پنج سال اتباع غیرایرانی و همسایگان ایرانی، نوبت دوم واکسن فلج اطفال را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: در راستای اجرای نوبت دوم عملیات کشوری، سالانه ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال به‌صورت فعال و خانه به خانه برای ۱۰۰۳ نفر از جمله ۸۶۷ کودک غیرایرانی و ۱۳۶ کودک همسایگان ایرانی از طریق خورانده شدن دو قطره واکسن فلج اطفال در برابر این بیماری انجام شد و آن‌ها واکسینه شدند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا