اخبار استان ها

آینده شهر قزوین در گرو ارتقای فرهنگ سرمایه‌پذیری است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، وحید درگی امشب _سه‌شنبه یکم آبان_ در سومین نشست تخصصی سرمایه‌گذاری که در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با تسهیل در فرآیند سرمایه‌گذاری می‌توان درآمدهای پایدار در شهر ایجاد کرد و گام‌های بلندی را در مسیر توسعه شهر قزوین برداشت.

وی اضافه کرد: نخستین و مهمترین قدم برای توسعه شهر و جذب سرمایه‌گذار ترویج فرهنگ سرمایه‌پذیری در میان کارکنان شهرداری و شهروندان است و آینده شهر قزوین در گرو ارتقای فرهنگ سرمایه‌پذیری است.

تشکیل کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری شهری

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه توجه به حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی در توسعه شهر قزوین بسیار حائز اهمیت است، گفت: در همین راستا کارگروه تخصصی سرمایه‌گذاری شهری با حضور نخبگان این حوزه در استان قزوین تشکیل شده تا بتوانیم موانع موجود سرمایه‌گذاری در سطح شهر را مرتفع کنیم.

درگی ادامه داد: بُرد شهرداری در فراهم کردن بسترهای لازم برای افزایش جذب سرمایه‌گذار در شهر قزوین این است که با این اقدام اقتصاد شهر می‌چرخد، عوارض ناشی از سرمایه‌گذاری به شهرداری پرداخت می‌شود و نفع آن به همه مردم می‌رسد.

لزوم رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در شهر قزوین

ولی چگینی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این نشست تخصصی عنوان کرد: باید تلاش شود تا مشکلات سرمایه‌گذاری در قزوین مرتفع و توانمندهای بالقوه این حوزه شکوفا شود تا چرخ توسعه شهری روان‌تر بچرخد.

وی افزود: شهر قزوین ظرفیت‌های گردشگری فراوانی برای سرمایه‌گذاری دارد که باید با فراهم کردن بسترهای لازم و تسهیل‌گری در این حوزه بخش خصوصی را تشویق به سرمایه‌گذاری در شهر قزوین کنیم؛ چرا که بدون بخش خصوصی بالنده و توانمند تحول اقتصادی و توسعه شهری محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین ادامه داد: توسعه و پیشرفت شهر قزوین با وحدت رویه و هم‌افزایی محقق می‌شود و در این راستا باید رویکرد همه مدیران و مسئولان شهرداری «برای شهرم قزوین» باشد تا شاهد تحولی چشمگیر و توسعه پایدار در سطح شهر باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا