اخبار استان ها

ابلاغ ۸۰ میلیارد ریال اعتبار خدمات صادراتی به خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، مهدی جعفری عصر امروز _یکشنبه بیست و دوم مهر_ در نشست کارگروه توسعه صادرات و شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی با اشاره به اختلال آنتن دهی اپراتور همراه اول در مرز ماهیرود اظهار کرد: برای رفع این مشکل اقدامات لازم توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان انجام شده و به زودی مشکل اینترنت در نوار مرزی رفع می‌شود.

وی افزود: مقرر شد سوخت مورد نیاز جایگاه یزدان به صورت مستمر و ماهانه تأمین شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ۴۰۰ دستگاه کامیون از محموله سوخت عراق به افغانستان که از طریق ایران ترانزیت شده و در کشور همسایه متوقف شده بود، تعیین تکلیف شد و ۱۰۰ کامیون دیگر باقی مانده که به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: تعداد نازل‌های سوخت در جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مرز ماهیرود از هشت نازل به ۱۰ نازل در مدت یک ماه آینده افزایش یابد و گزارش عملکرد آن ارائه شود.

جعفری گفت: در خصوص راه اندازی درمانگاه غربالگری در مرز ماهیرود تصمیم‌گیری شد و سرمایه‌گذار مورد نیاز هم اعلام آمادگی کرده تا بتوانیم گردشگری درمانی را در مرز و مرکز استان دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: کل صادرات خروجی از گمرکات استان از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۹۳ تن به ارزش ۳۹۳ میلیون و ۲۲ هزار دلار بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر ارزش ۴۳ درصد افزایش داشته و نشانه پویایی مرز خراسان جنوبی است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه کامیون به وزن ۴۰۴ هزار و ۵۰۴ تن کالا از مرز ماهیرود به مقصد افغانستان ترانزیت شده که از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۱۹ درصد رشد داشته است.

وی عنوان کرد: کالاهای این تعداد کامیون به ارزش ۶۷۱ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۵۸ دلار بوده که از نظر تعداد کامیون هم ۶۶۲ درصد افزایش داشته است.

جعفری گفت: این کالاهای ترانزیتی شامل لوازم یدکی مستعمل، شکر، آرد، فوفل، روغن خوراکی و کود شیمایی بوده که از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، روسیه و اندونزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا