اخبار استان ها

اتمام ساخت ۸۱۰۰ مسکن در روستاها و شهرهای کوچک قزوین

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، فرهاد سبحانی ظهر امروز _چهارشنبه سیزدهم تیر_ در نشست خبری مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اظهار کرد: سهمیه بنیاد مسکن استان قزوین در نهضت ملی مسکن ساخت ۴ هزار و ۱۸۹ واحد مسکن ملی در در ۷ شهرستان و شهر استان قزوین است.

وی افزود: ۱۲۰۰ واحد در هفته قبل به اتمام رسید و طی مراسمی به بهره برداری رسید و درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بنیاد مسکن در استان بین ۷۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت بوده است.

ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از برنامه چهارساله ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک (زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت) خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

سبحانی ادامه داد: در استان قزوین ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک پایان کار دریافت کرده و به مرحله بهره‌برداری رسیده و امیدواریم تا پایان مهلت تعیین‌شده همه ۱۶ هزار واحد را احداث و واگذار کنیم.

احداث ۲۲۴۶ مسکن با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد نهاد متبوعش در حوزه مسکن روستایی گفت: در قالب طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تا امروز ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده که معادل ۶۲ درصد کل مسکن روستایی استان قزوین است.

سبحانی همچنین از تأمین و تولید بیش از ۲۸ هزار قطعه زمین مسکونی در ۷ روستای استان قزوین خبر داد و افزود: آماده‌سازی این زمین‌های مسکونی در ۳ روستا شروع شده و در اجرای این طرح به صورت پایلوت در ردیف ۴ استان شاخص کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: از مجموع ۲ هزار و ۱۹۹ واحد در دست ساخت توسط بنیاد مسکن در حال حاضر ۲ هزار و ۲۴۶ واحد دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۵ درصد است که البته ساخت ۴۸۸ واحد هم از سال گذشته آغاز شده است.

ساختن ۵۰۰ واحد مسکن محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش از احداث ۵۰۰ واحد مسکن برای محرومان هم خبر داد و گفت: ۲۵ قطعه زمین رایگان هم تأمین شده است تا به نیازمندان اعطا شود.

سبحانی همچنین با اشاره به توزیع قیر رایگان در ۲۳۰ روستا در دولت سیزدهم افزود: با این میزان قیر رایگان ۲ میلیون متر مربع معابر روکش آسفالت شده و تا پایان سال جاری هم ۵۰ میلیارد تومان قیر رایگان توزیع می‌کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا