اخبار استان ها

اتمام ۷ رشته مسیرگشایی در تبریز تا پایان ۱۴۰۳/ ارائه گزارش تفصیلی از آخرین وضعیت پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _یکشنبه دهم تیر_ در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های مسیر گشایی در حال اجرای شهرداری تبریز، اظهار کرد: پروژه‌های مسیر گشایی بر اساس اولویت‌ها، زمانبندی شده است به طوری که عمده مسیرگشایی‌های کلیدی شامل هفت رشته مسیر گشایی تا پایان سال‌جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های در حال اجرا مشمول پروژه‌های مصوب سال جاری و سال‌های گذشته است، افزود: با تلاش دست اندر کاران امیدواریم تا شهریور امسال پروژه‌های مسیر گشایی شهید بی‌مثل، ۴۵ متری انقلاب، باند کندرو جاده تهران به بهره برداری رسیده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.

شهردار تبریز با بیان اینکه تملک اراضی ایستگاه‌های شماره ۶ و ۴ خط دوم مترو اتمام یافته است، تاکید کرد: عملیات اجرایی ایستگاه ششم خط ۲ نیز آغاز شده است.

هوشیار با اشاره به اینکه اجرای یک رشته مسیر گشایی در هریک از مناطق ده گانه در بودجه امسال برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: هدف گذاری شهرداری تبریز تخصیص متمرکز بودجه در حوزه مسیر گشایی‌ها است و با تحقق آن مسیرهای پیش بینی شده مدیریت شهری در حوزه مسیر گشایی به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه طی فرایند تملک اراضی، رضایت مالکان و تاکید بر توافق از موضوعات مورد توجه شهرداری تبریز است، تصریح کرد: تملک اراضی مسیر گشایی‌های ۴۵ متری انقلاب و ایستگاه شماره شش خط دوم تبریز در کنار زمان‌بر بودن و با صرف انرژی و هزینه به پایان رسید به طوری که اولویت نخست شهرداری اتمام پروژه‌های مسیر گشایی اصلی است.

شهردار تبریز با بیان اینکه اجرای مسیر گشایی‌های مورد تاکید شورای اسلامی شهر هم از دیگر اولویت‌های شهرداری تبریز است، ادامه داد: با توجه به شرایط بافت موجود منطقه ۴ امسال برای اجرای مسیر گشایی این منطقه بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان کمک نقدی انجام گرفت.

هوشیار از ارائه گزارش تفصیلی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسیر گشایی در سه ماهه دوم امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس معیار سال گذشته نیازمند ۸۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تفصیلی در شهر هستیم.

تاکید اعضای شورای شهر بر ضرورت اهتمام شهرداری تبریز به اتمام مسیر گشایی‌ها

روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز به به ضرورت اهتمام شهرداری برای اتمام برخی مسیر گشایی‌های خرد در سطح مناطق ده گانه اشاره کرد.

در ادامه، حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای اسلامی نیز با تاکید بر اهمیت اتمام برخی مسیر گشایی‌های که چندین سال مسکوت مانده است، تصریح کرد: برخی مسیر گشایی‌ها تنها در انتظار تملک یک یا ۲ پلاک ثبتی هستند که با شناسایی و رفع آنها می‌توان گره گشایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص اظهار کرد: مسیر گشایی ۴۵ متری انقلاب به مثابه بزرگترین مسیر گشایی تاریخ تبریز تکلیفی است که بر عهده شهرداری نهاده شده و ضرورت دارد، عملیات اجرایی این پروژه تسریع یابد.

وی همچنین به اهمیت تزریق به موقع منابع مالی از طرف مناطق معین با هدف تسریع در بهبود وضعیت پروژه‌های مسیر گشایی در مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد.

علی نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: شهرداری گزارشی از اولویت‌ها، اقدامات و ساز و کار جذب و هزینه بودجه مربوط به مسیر گشایی ارائه دهد.

یاسین بجانی سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع در اجرای مسیر گشایی‌های منطقه ۴ تبریز همچون مسیر گشایی شهید بی‌مثل، قطران شمالی و کوی ولایت تاکید کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا