به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان، امیرحسین زیگلری رئیس اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان در این باره گفت : گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازی سازی که گاهی هم به بازی آفرینی ترجمه میشود از جمله زیر مجموعههای دانش طراحی برای تغییر رفتار یا Behavioral Design است که طی سالهای اخیر، در فضای دانشگاهی و نیز محیط کسب و کار مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.
زیگلری افزود:سادهترین تعریف گیمیفیکیشن به این صورت است که گیمیفیکیشن یا بازی سازی، هنر تعبیه کردن مکانیزم های بازی در فضاهایی است که به صورت پیشفرض برای بازی طراحی نشدهاند.
وی با اشاره به اهداف این امر اظهار کرد : گیمیفیکیشن سرگرمکننده است اما باید چیزی فراتر از خواندن چند لغت روی صفحه نمایش یا تماشای یک ویدئو باشد و این فرآیند باید مهارتهای مشتری را افزایش دهد و با نوعی جایزه مانند تخفیف یا پیشنهاد ویژه همراه باشد.
رئیس اداره بازاریابی و امور مشتریان مخابرات منطقه اصفهان افزود: البته لزومی ندارد که این بازی حتما روی وب سایت طراحی شود و اپلیکیشن و صفحات مجازی برند نیز محل خوبی برای طراحی گیمیفیکیشن هستند.