اخبار استان ها

اجرای طرح‌های محرک توسعه در بافت فرسوده شهر قزوین

سیدمحمد علمی در گفتگویی در قزوین با بیان اینکه طرح‌های محرک توسعه در بافت فرسوده شهر قزوین اجرا می‌شود، اظهار کرد: شهرداری قزوین در راستای اجرای طرح تفصیلی و ضوابط تشویقی و نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در محله هادی‌آباد از اجرای طرح‌های محرک توسعه که باعث ترغیب ساکنان بافت‌های فرسوده به نوسازی می‌شوند، حمایت می‌کند.

وی افزود: در این زمینه در مرحله نخست پروژه‌های محرک توسعه در محدوده محله هادی‌آباد اجرایی خواهد شد و در این راستا جلسات متعدد با افراد تأثیرگذار برگزار و گفتگوی چهره به چهره با شهروندان این محله انجام شده است.

معاون شهردار قزوین با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های سیاست بازآفرینی شهری تعریف پروژه‌های محرک توسعه است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قزوین از طریق پیش‌‎بینی و اجرای پروژه‌های سودآور مالی و اقتصادی شرایط زیست‌پذیری و بهبود و ارتقای شاخص‌های سکونتی بافت‌های فرسوده را دنبال می‌کند.

علمی اضافه کرد: فرسودگی بافت‌های شهری یک موضوع چندبعدی است و تأثیر مستقیمی بر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و مداخله صحیح در این بافت‌ها زمینه بهبود همه این عوامل را فراهم ساخت.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا این مجموعه آماده دریافت پیشنهادهایی است که قابلیت اجرایی دارد، ادامه داد: پروژه‌های محرک توسعه بازآفرینی مولدهایی هستند در جهت بازگرداندن رونق و توسعه مناطق مورد نظر (فرسوده) تا چرخه فعالیت زنده و پویا شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین عنوان کرد: این طرح‌های محرک توسعه موجب می‌شوند نوسازی بافت شهری با سرعت بیشتری پیش برود و همچنین پروژه‌های محرک توسعه به عنوان یک راهبرد جامع به رشد و توسعه یکپارچه بافت فرسوده کمک شایانی می‌کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا