اخبار استان ها

اجرای طرح بازدید رایگان از مخازن سوخت خودروهای وانت‌بار گازسوز در اهواز

علی اصغر چاغروندی در گفتگویی در خوزستان با اشاره به اجرای طرح بازدید رایگان مخازن سوخت خودروهای وانت‌بار گاز سوز اظهار کرد: مخازن همه خودروهایی که گاز سی ان جی مصرف می‌کنند به ویژه وانت‌بارها باید بعد از یکی دو سال بازدید شود.

وی افزود: با توجه به اینکه وانت‌بارها بیشتر در معرض رطوبت و آلودگی قرار دارند، خوردگی در مخازن این خودروها زیاد است و به همین دلیل در سطح کشور بسیاری از این مخازن دچار انفجار می‌شوند.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی اهواز اضافه کرد: در این راستا دستورالعملی صادر شده و در هر استانی، کارگاه‌هایی پیش‌بینی شده است تا این افراد به این کارگاه‌ها مراجعه کنند و بازدید به صورت رایگان انجام شود و در صورت تأیید سلامت، گواهی سلامت خودرو صادر می‌شود.

چاغروندی با اشاره به اعلام لیست کارگاه‌ها از مرداد و تداوم اجرای این طرح گفت: مالکان تمام جایگاه‌های سی ان جی لیست این کارگاه‌ها را دارند تا مردم را راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به آلودگی هوا آب خوردگی مخازن وانت بارها در خوزستان بیشتر است، اما کمتر به این موضوع توجه می‌شود؛ دستورالعملی داریم که باید سرنشینان خودروها قبل از سوخت‌گیری پیاده شوند اما این موضوع را هم رعایت نمی‌کنند.

مدیر پخش فراورده‌های نفتی اهواز عنوان کرد: یک ماه پیش یک وانت بار در ایذه که برای سوخت‌گیری به جایگاه سوخت مراجعه کرده بود منفجر شد و دو نفر زخمی شدند، قبلاً هم چنین حادثه‌ای در اهواز دو نفر کشته و پنج نفر مصدوم داشت

چاغروندی گفت: تاکنون موفق نبودیم که همه مردم را مجاب کنیم به این موضوع توجه کنند و شاید هنوز ۸۰ درصد مردم نسبت به این کار مقاومت دارند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا