اخبار استان ها

اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی در گرو الگوگیری از اهل بیت(ع) است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام مهاجر امروز _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در اختتامیه گردهمایی سراسری دبیران انسجام بخشی امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو در ارومیه اظهار کرد: اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی در گرو الگوگیری از رفتار حکومتی و مبنای امامت اهل بیت و امامان است.

وی افزود: با نگاهی به شیوه امامت و حکومت ائمه معصومین (ع) متوجه می‌شویم که ایشان در مواجهه با مسائل چه رویکردهایی را رعایت می‌کردند و بی‌شک رعایت هر یک از این موارد مانند راهنما و نقشه راهی برای تمام مسئولین در هر رتبه و مقامی خواهد بود که توصیه می‌کنم مسئولین فرهنگی نیز در رعایت هریک از این موارد جدیت بیشتری داشته باشند.

مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو گفت: مدارا کردن از جمله ویژگی بارز این بزرگواران بود البته مدارا در مسائل فرعی و سلیقه‌ای قطعاً در اصول مدارا نمی‌کنیم بلکه در صورت وجود اختلاف نظر در مسائل فرعی و سلیقه‌ای باید به شیوه ائمه اطهار (ع) عمل کرد.

مهاجر تصریح کرد: مودت و محبت، وقار، تقیه و خوش‌رفتاری نیز سایر مواردی است که با الگوگیری از رفتار ائمه اطهار (ع) و تطبیق با شرایط کنونی باید رعایت کنیم به ویژه در مسائل فرهنگی که از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: آخرین پایه امامت که معصومین در هدایت مردم توجه ویژه‌ای به آن داشتند، اجتهاد به معنی تلاش مضاعف و عدم خستگی در امور بود مدیریت جهادی، جهاد تبیین و عدم خستگی از اصول جدایی‌ناپذیر در اجرای مسائل فرهنگی است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا