اخبار استان ها

اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه‌وچمن سنندج ظرف ۶ ماه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان، عزت رضایی، امروز _یکشنبه بیستم خرداد_ در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن «اتصال تکیه و چمن به کمربندی آبیدر» در سنندج اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح تکیه و چمن با هدف کاهش معضلات ترافیکی که امروز یکی از مطالبات جدی مردم شهر سنندج است اجرایی می‌شود که برنامه‌ریزی برای اتمام این پروژه، در مدت شش ماه صورت گرفته است.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه راهی نایسر و کمربندی این ناحیه منفصل شهری نیز از دیگر مطالبات مردم و مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر سنندج است که امیدواریم با همراهی بخش‌های مختلف و تلاش مجموعه شهرداری شاهد تحقق آن باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ضمن تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری شهری، گفت: از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی درخواست می‌کنیم در راستای آبادانی هرچه بیشتر شهر سنندج نسبت به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی ورود پیدا کنند.

۴۰ درصد از بار ترافیکی شهر سنندج بر روی رینگ آبیدر است

بهروز ابراهیم‌آبادی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه شهر و افزایش ترافیک شهری در گذشته صورت نگرفته است، به همین دلیل در حال حاضر اجرای رینگ‌ها می‌تواند بخش زیادی از ترافیک شهری را کم کند.

وی افزود: حدود ۴۰ درصد از بار ترافیکی شهر سنندج بر روی رینگ آبیدر است که برای کاهش این بار ناگزیر به استفاده از زیرگذر و روگذرها هستیم.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها سرعت رهاسازی ترافیک را بالا می‌برد اما از سوی دیگر ایجاد، تعمیر و نگهداری این روگذر و زیرگذرها بسیار زیاد است از این رو انتظار داریم سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان، مبالغی را به شهرداری اختصاص دهد.

ابراهیم‌آبادی، یکی دیگر از گره‌های ترافیکی اصلی شهر سنندج را میدان بسیج عنوان کرد و خواستار نگاه ویژه مسئولان برای تخصیص و تأمین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌های لازم در این محدوده نیز شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا