اخبار استان ها

اجرای پویش «نه به تخلف رانندگی، نه به جریمه» در گیلان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گیلان، امیر طالبی امروز _شنبه بیست‌وسوم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هزینه جرایم رانندگی در کشور بازدارنده نبود و افراد به دلیل مبلغ پایین جریمه‌ها به راحتی دست به تخلف می‌زدند.

وی با بیان اینکه تخلفات به ظاهر کوچک برخی رانندگان گاهی سبب بروز حوادث ناگوار رانندگی می‌شد، افزود: به همین علت سالانه تعداد بالایی از هم استانی‌هایمان در حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده و یا مصدوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان خاطرنشان کرد: ما با افزایش قیمت جریمه‌های رانندگی به دنبال کاهش حوادث ترافیکی هستیم و این اتفاق از امروز اجرا شد.

طالبی تصریح کرد: امیدواریم با افزایش جریمه‌های رانندگی شاهد کاهش تصادفات، رفتارهای پرخطر رانندگان و به دنبال آن تلفات رانندگی باشیم.

وی با بیان اینکه پس از اجرای افزایش قیمت‌ها به صورت ماهانه، میزان حوادث ترافیکی بررسی و با آمارهای سال گذشته مقایسه می‌شود، گفت: دولت و پلیس با افزایش جرایم رانندگی به دنبال کسب پول بیشتر نیست بلکه خواستار بازدارنده بودن هزینه تخلفات و در نتیجه کاهش حوادث ترافیکی است و در همین راستا همزمان با افزایش جریمه‌های رانندگی پویش «نه به تخلف رانندگی، نه به جریمه» در سراسر استان اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در خصوص میزان افزایش قیمت جرایم رانندگی افزود: جریمه متخلفانی که قانون راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

طالبی با بیان اینکه سهم جرایم رانندگی در بخش درآمدهای کشور با انگیزه درآمدزایی نیست، بلکه عامل بازدارنده‌ای برای عدم تخلف از سوی رانندگان به شمار می‌آید، اضافه کرد: این افزایش جرایم رانندگی برای حفظ سلامت و امنیت مردم بوده و برای رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند و تخلفی مرتکب نمی‌شوند، هیچ چالش خاصی به وجود نمی‌آورد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا