اخبار استان ها

اجرای ۵۵ طرح کشاورزی برای توسعه زیربخش‌های کشاورزی و روستایی ایلام

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام، حمیدرضا شکری امروز _دوشنبه شانزدهم مهر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع استان ایلام برداشت شود.

وی افزود: در نوبت کشت تابستانه امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام زیر کشت محصول ذرت علوفه‌ای رفته است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با تاکید بر ساماندهی تعاونی‌های تولید طرح سامانه گرمسیری در بخش کشاورزی استان ایلام تصریح کرد: سامانه گرمسیری یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های توسعه‌ای استان در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود که ظرفیت بالایی برای رشد اقتصادی منطقه ایجاد خواهد کرد و استفاده از طرح‌های آب و خاک در سطح ۲۸ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش این سامانه در استان به افزایش و کیفیت تولید محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

شکری خاطرنشان کرد: ۵۵ طرح کشاورزی با تسهیلات ویژه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریالی برای توسعه زیر بخش‌های کشاورزی و روستایی استان تدوین و اجرا شده است.

وی ادامه داد: اتحادیه مرغداران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تشکل‌های تعاونی در استان است که هر ماه یک میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ را به بازار استان ارائه می‌کند.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام افزود: اتحادیه زنبورداران استان ایلام نیز با داشتن ۱۸۰ هزار کلنی زنبور، سهم قابل توجهی در تولید عسل استان دارد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا