اخبار استان ها

احداث دیوار سبز مهربانی در کاشان

محمدعلی فرجی در گفتگویی، اظهار کرد: دیوار سبز با تاکید بر ایجاد فرهنگ زیست‌محیطی با همراهی شهروندان مشارکت‌پذیر در دو منطقه کاشان اجرا شد.

وی افزود: در آستانه فرارسیدن بهار به منظور غنای بصری و ایجاد سرزندگی به سیمای شهر، ویژه برنامه «دیوار سبز» در امتداد برنامه‌های هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرهنگ‌سرای بانوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در قالب بازپیرایی، رنگ‌آمیزی، تزئین و گل‌کاری در منطقه دلتحر و فاز یک ناجی‌آباد اجرایی شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در تشریح برنامه «دیوار سبز» با تاکید بر اینکه زیباسازی محیط زندگی شهروندان، موجب ایجاد و ارتقای شادابی و نشاط می‌شود و تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روانی شهروندان دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه برای نخستین‌بار با رویکرد گنجاندن طبیعت در محیط شهری علاوه بر زیبایی و ایجاد جذابیت بصری بر بهبود کیفیت هوای محیط، ایجاد فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه و مقابله با آلودگی‌های محیط زیست اثرگذار است.

فرجی تصریح: این طرح با حضور دانش‌آموزان به عنوان شهروندان مشارکت‌پذیر و دوستدار طبیعت با تمرکز بر آموزش و مشارکت در کاشت و نگهداشت گل و گیاه توسط کارشناسان فضای سبز همراه با آموزش نحوه استفاده از مواد بازیافتی برای تولید اثر هنری با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به صورت آزمایشی و با انتخاب دیوارهایی در بلوار زیارت کوچه جنب زیارت امامزاده عبدالله (ع) با نصب گلدان‌هایی اجرا و با مواد بازیافتی روی دیوار و کاشت گل در گلدان‌ها توسط دانش‌آموزان تبدیل به دیوار سبز شد.

به گزارش سرمایه گستران، فرهنگ‌سرای بانو در حاشیه اجرای این طرح، برنامه شادی را در قالب مسابقه و اهدای جوایز به منظور تشویق شهروندان به نگهداری از دیوار سبز برگزار کرد که با استقبال شهروندان مواجه شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا