اخبار استان ها

احداث ۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید سلیمانی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از ایلام و به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام، سیدزاهدین چشمه‌خاور اظهار کرد: ۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی با پیشرفت ۵۰ درصدی به منظور رفاه زائران در گرمای تابستان در حال ساخت است.

وی افزود: سال گذشته ظرف مدت ۲۵ روز، ۵۰۰۰ مترمربع سایبان در این پایانه مرزی احداث شده بود و امسال نیز ادامه این پروژه توسط پیمانکار آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: سایبان‌های جدید از نوع سازه فضاکار است و شامل اجرای شمع‌ها، ساخت المان‌ها و ستون‌ها می‌شود.

چشمه خاور عنوان کرد: محوطه پایانه برکت که بزرگ‌ترین پایانه مسافری کشور است، سال گذشته به مساحت ۴۶ هکتار آسفالت شد و امسال ساخت ۳۰۰۰ سایبان و تجهیز بعضی سایبان‌ها برای استراحت زائران در این پایانه در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: سال گذشته هشت کیلومتر باقی مانده از چهارخطه شدن جاده ایلام_مهران و پل‌های این مسیر تکمیل و سبب شد تا گره ترافیکی ۱۶ ساعته سال‌های گذشته رفع و تردد در این مسیر به سهولت انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام گفت: انعقاد قرارداد ۴۷۰ میلیارد ریالی برای نصب ۷۲ دوربین در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست اقدام است.

پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی (مهران) یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی ایران برای تردد زائران به عتبات عالیات در عراق است. با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان، احداث سایبان‌های جدید می‌تواند به رفاه بیشتر زائران در این ایام کمک کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا