اخبار استان ها

احیای ۵۳۰ واحد تولیدی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ یکشنبه دهم تیر_ با بیان اقدامات شاخص اقتصادی انجام شده در استان در دولت سیزدهم اظهار کرد: کمبود کارگر ایرانی در بازارچه ماهیرود سبب شده است تا شرکت تعاونی مرزنشینان از کارگران افغانستانی استفاده کند.

وی افزود: با تدبیری که انجام شد، ظرفیت بارگیری و ترانزیت از مرز ماهیرود افزایش پیدا کرد و این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت و از ما درخواست کردند راهکارهای مورد نظر در این زمینه را برایشان ارسال کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد سه پست برق در استان در دستور کار است، افزود: اقدام لازم برای واگذاری زمین توسط امور اراضی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با ۱۶۰ مگاوات در شهرستان‌های نهبندان، خوسف و طبس در حال انجام است.

وی ادامه داد: اگر آیت‌الله رئیسی فرزند خراسان جنوبی نمی‌بود، شاید اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز با هدف جذب سرمایه‌گذار در استان انجام نمی‌شد.

جعفری خاطر نشان کرد: سه هزار ۲۰۳ واحد تولیدی در استان داریم که حدود ۹۶۰ واحد در گذشته راکد بود که تاکنون ۵۳۰ واحد آن فعال شده‌اند و فعالیت هر کدام از آنها سبب تکمیل زنجیره در استان می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری در استان در سال‌های گذشته ۷.۵ درصد بود که اکنون به پنج درصد رسیده است و خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر در این زمینه است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۲۴ هزار ۳۹۸ مجوز از طریق درگاه صدور مجوز کسب‌وکار در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی انجام شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بدون نام برای سرمایه‌گذاری شناسایی و به چند زبان دنیا در قالب اطلس سرمایه‌گذاری ترجمه شده است.

وی ادامه داد: مردم استان در حوزه‌های مختلف با توجه به مشکلات موجود در این منطقه درخواست تسهیلات دارند و براساس سه اولویت واحدهای که نیاز به فعال شدن آنها در استان داریم و واحدهای که فعال شدن آنها موجب ایجاد چرخ‌های اقتصادی در خراسان جنوبی می‌شود و همچنین واحدهای که زیرساخت‌های آن در استان وجود ندارد و نیاز به انجام این کار در خراسان جنوبی است، اعطای تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا