اخبار استان ها

اختصاص بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای توسعه مسکن روستایی در فارس

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان، سیدعلیرضا حمیدی با ارائه گزارشی از روند توسعه مسکن روستایی در این استان و با تقدیر از تعامل و هم‌افزایی بانک‌ها اظهار کرد: با تسهیل‌گری بنیاد مسکن طی حدود سه سال عملکرد دولت سیزدهم بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با مشارکت همه بانک‌ها به مسکن روستایی در این استان اختصاص پیدا کرد.

وی در نشست هماهنگی بانک‌ها و شورای مسکن که با حضور استاندار فارس و مسؤولان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برگزار شد، افزود: طی این مدت عملکرد بانک‌ها از محل اعتبار تخصیصی متمم تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی مورد رصد و پایش و عملکرد بانک‌ها به تفکیک مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مسکن روستایی در حدود سه سال گذشته بسیار درخشان بوده است.

حمیدی اضافه کرد: در این مدت ۳۳ هزار و ۲۶۳ متقاضی تسهیلات روستایی به بانک معرفی شده‌اند و ۲۲ هزار ۵۵۴ متقاضی عقد قرارداد داشتند و اعطای تسهیلات به ۲۰ هزار و ۲۶۲ متقاضی صورت گرفت و ۱۸ هزار و ۱۶۸ متقاضی با بهره‌گیری از این تسهیلات کار دیوار چینی را شروع کرده‌اند و ۱۶ هزار و ۴۷ طرح نیز در مرحله سقف و اتمام زیر ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی نیز با استفاده از تسهیلات دریافتی پایان کار را اعلام کرد و کار تقسیط آنان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه با نام بردن از بانک‌های ملی، سپه، مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، رفاه، ملت و پست بانک، ادامه داد: در مجموع این بانک‌ها با تسهیل‌گری بنیاد مسکن در سه سال گذشته ۲۵ هزار و ۸۸۳ سهمیه ابلاغی داشتند که ۲۴ هزار و ۵۹۷ متقاضی به بانک معرفی شدند و ۱۲ هزار و ۲۸۱ متقاضی عقد قرارداد داشتند، همچنین رقم تسهیلات منعقد شده در این حوزه هفت هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال بوده است که در بین شاخص‌های استانی رقمی چشمگیر است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا