شهر و جامعهعناوین اخبار

اختصاص ۱۹ درصد از اعتبارات بخش عمرانی بودجه ۹۵ شهرداری برای احداث معابر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، رضا امینی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی منطقه یک که در قالب پانزدهمین هفته از برنامه «هر هفته با چند افتتاح» برگزار شد، با اشاره به اینکه در مناطق یک و سه شهرداری اصفهان بافت‌های فرسوده بیش از دیگر نقاط وجود دارد، اظهار کرد: از این رو باید موتور پروژه‌های عمرانی و آزادسازی معابر برای تسهیل‌سازی عبور و مرور در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آزادسازی خیابان خلجا و بهره‌برداری از خیابان آیت‌الله ظهیرالاسلام به میزان قابل توجهی در کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اصفهان تأثیرگذار خواهد بود، اضافه کرد: اجرای این طرح‌ها در کاهش بار ترافیکی خیابان مسجد سید و خیابان میرداماد و ادامه شمس‌آبادی تأثیر بسزایی داشته که امیدواریم برای توسعه منطقه یک و برای عبور و مرور مردم مؤثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق مرکزی شهر اصفهان عامل مؤثری برای محرک در توسعه بافت‌های مطلوب و مرغوب و کاهش بافت‌های فرسوده  خواهد بود.

وی اضافه کرد: به این دلیل که منطقه یک، دارای بافت تاریخی و ارزشمند است باید در باز‌سازی و احیای محلات توجه شود که ابنیه ارزشمند تاریخی جایگاه خود را حفظ کند و بافت فرسوده که برای مردم مزاحمت ایجاد و تردد را سخت می‌کند و در این بافت دسترسی به خدمات عمومی مانند اورژانس، آتش‌نشانی و موارد دیگر سخت است، مسئولان باید بتوانند شرایطی را فراهم آورند که شهروندان به راحتی بتوانند از اقدامات صورت گرفته در سطح شهر استفاده کنند.

امینی با تأکید بر اینکه با روند فعلی در آینده نزدیک شاهد خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان خواهیم بود، تأکید کرد: این اتفاقات در مناطق مختلف شهرداری در دستور کار است که عدالت‌محوری را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه تکمیل شبکه معابر، حلقه چهارم و ورودی‌های شهر اصفهان جزو شاخصه‌های اصلی پروژه‌های اجرایی برنامه اصفهان ۱۴۰۰ است، اظهار کرد: اثر شبکه معابر در محلات ضعیف به لحاظ تراکم جمعیت و فرسودگی در احیای بافت فرسوده بیشتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه ۱۹ درصد از اعتبارات نقدی و غیر‌نقدی بخش عمرانی بودجه سال ۹۵ شهرداری برای تملک و احداث معابر پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: این امر در توسعه بافت‌های فرسوده و تکمیل شبکه معابر در سطح شهر اقدام بسیار مهم و مؤثری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا