اخبار استان ها

اردبیل، پایگاه جهانی عزاداری حسینی است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در بیست‌ویکمین آئین استقبال از ماه محرم که در مسجد اعظم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: شعرسرایی‌های تأثیرگذار و ارائه سخنان اخلاق‌مداری و اصول عزاداری حسینی توسط مداحان در مراسم‌های عزاداری مورد توجه مداحان قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری ماه محرم در اردبیل افزود: اردبیل، پایگاه جهانی عزاداری حسینی و تأثیرگذار در کشورهای ترکیه و آذربایجان است و در همین جهت باید از خرافه‌گویی و عزاداری ناهنجارانه جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه خواستار همکاری کسبه‌ها و بازاریان در برگزاری دسته‌جات عزاداری شد و گفت: از شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص برگزاری باشکوه مراسم بیست‌ویکمین آئین استقبال از ماه محرم قدردانی می‌کنیم.

عاملی در ادامه بابیان اینکه عزاداری بیعت با امام حسین (ع) است، اظهار داشت: عزاداری اردبیلی‌ها الگوی صحیح عزاداری برای سید و سالار شهیدان (ع) است‌.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به شعار ماه محرم سال‌جاری گفت: شعار ماه محرم باید برای مردم تبیین شود و این نه تنها در کلام بلکه در هنر نیز باید به میدان تبیین آورده شود و خوشنویسی یکی از این هنرها است و دارالرشاد اردبیل از حضور هنرمندان برجسته‌ای در این حوزه نیز برخوردار است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در ایام محرم باید در میان مردم در مجالس عزاداری حاضر شد و برای مظلومیت امام حسین (ع) گریست، افزود: هر قطره اشک برای امام حسین (ع) ما را از آتش دوزخ حفظ می‌کند.

محمود صفری شهردار اردبیل در ادامه این مراسم از آمادگی شهرداری جهت استقبال و برگزاری مراسم ماه محرم‌الاحرام خبر داد و افزود: پیرغلامان حسینی هویت دارلارشاد اردبیل هستند و تجلیل از آنان را مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند.

شهردار اردبیل ادامه داد: فضاسازی شهری و سیاه‌پوشی معابر در برنامه شهرداری است، همچنین شهرداری اردبیل آماده مشارکت در برگزاری باشکوه دسته‌جات و عزاداری‌های حسینی است.

به گزارش سرمایه گستران، در پایان این مراسم از پیرغلامان حسینی محلات اردبیل تجلیل شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا